Show simple item record

dc.contributor.authorLindholm, Mari
dc.contributor.authorTarvonen-Jarva, Maritta
dc.date.accessioned2015-01-30T08:33:22Z
dc.date.available2015-01-30T08:33:22Z
dc.date.issued2014fi
dc.identifier.citationLindholm, M. & Tarvonen-Jarva, M. (2014). Monikielisessä viittovassa perheessä kielet täydentävät toisiaan. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 18.12.2014 (Joulukuu 2014). Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2014/
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/45203
dc.description.abstractSuomessa viittomakieli on noin 5000 kuuron äidinkieli. Lisäksi on monia kuulevia lapsia, joiden vanhemmista ainakin toinen on kuuro viittomakielinen. Näin ollen kuulevilla lapsilla on mahdollisuus oppia luonnollisesti suomalaista tai suomenruotsalaista viittomakieltä perhepiirissä. Monikieliset perheet ovat jo monelle tuttu, mutta miten monikielisyys näkyy ja toteutuu viittomakielisessä perheessä? Entä miten lapset vaihtavat kieltä kesken ilmauksen tai puheen? Pro gradu tutkielmamme viittovan perheen monikielisyydestä keskittyi näihin kysymyksiin.fi
dc.language.isofin
dc.publisherSoveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto
dc.relation.ispartofseriesKieli, koulutus ja yhteiskunta
dc.relation.urihttp://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2014/
dc.subject.otherkieli-identiteettifi
dc.subject.othermonikielisyysfi
dc.subject.otherviittomakielifi
dc.titleMonikielisessä viittovassa perheessä kielet täydentävät toisiaanfi
dc.typearticle
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201501301221
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.relation.issn1799-0181
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kieliverkosto ja kirjoittajat
dc.rights.accesslevelopenAccessfi


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record