The Use of Partitive Plural Predicatives by Learners of Finnish from Related and Non-related L1 Backgrounds: The same side of a slightly different coin
Spoelman, M. (2014). The Use of Partitive Plural Predicatives by Learners of Finnish from Related and Non-related L1 Backgrounds: The same side of a slightly different coin. Apples: journal of applied language studies, 8 (3), 55-70. Retrieved from http://apples.jyu.fi
Julkaistu sarjassa
Apples : Journal of Applied Language StudiesTekijät
Päivämäärä
2014Tekijänoikeudet
© The Author(s)
The use of the partitive case, a typical case characterizing Finnic languages, remains a constant struggle for learners of Finnish as a foreign language. This paper reports on a study on the (under)use of partitive plural predicatives in the writings of Estonian, German and Dutch learners of Finnish as a foreign language. The overall aim of the study reported on in this paper was to identify and address similarities and differences between the use of partitive plural predicatives by learners of Finnish as a foreign language from related and non-related L1 backgrounds (Estonian vs. German/Dutch). Research materials (Estonian learner corpus 82,749 words; German learner corpus 60,490 words; Dutch learner corpus 47,753 words) were selected from the International Corpus of Learner Finnish and aligned to the CEFR proficiency scales. As will be discussed, all learner corpora were particularly at the lower proficiency levels characterized by frequent replacement of partitive plural predicatives by nominative predicatives. However, partitive plural predicatives were in the Estonian learner corpus generally substituted by nominative plural predicatives and in the remaining learner corpora mainly by nominative singular (i.e. uninflected) predicatives, suggesting reliance on L1 morphosyntax versus simplification. It will nevertheless be argued that these seemingly different phenomena also have much in common.
...
Julkaisija
Centre for Applied Language Studies, University of JyväskyläISSN Hae Julkaisufoorumista
1457-9863
Alkuperäislähde
http://apples.jyu.fiMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Friend or foe? : attitudes to and beliefs about English in Finland expressed by Finnish as a second language learners
Malessa, Eva (2011)Tutkin pro gradu -työssäni S2-oppijoiden käsityksiä englannin kielen käytöstä ja asemasta Suomessa. Aiemmat tutkimukset englannin kielen käytöstä ja asemasta Suomessa ovat keskittyneet suomalaisten äidinkielenpuhujien ... -
Syntactic complexity in Finnish-background EFL learners’ writing at CEFR levels A1–B2
Khushik, Ghulam Abbas; Huhta, Ari (Walter de Gruyter GmbH, 2022)Eurooppalaisen viitekehyksen (EVK) merkitys kielikoulutukselle on lisännyt tutkimusta sen taitotasojen kielellisistä piirteistä; tarkempi tieto näistä piirteistä auttaisi EVK:n soveltamista opetusmateriaalien, kurssien ja ... -
The Influence of Goal Orientation, Past Language Studies, Overseas Experiences, and Gender Differences on Japanese EFL Learners’ Beliefs, Anxiety, and Behaviors
Nakayama, Akira; Heffernan, Neil; Matsumoto, Hiroyuki; Hiromori, Tomohito (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2012)The purpose of this study was to examine how Japanese students’ past language studies, in formal classroom settings during their elementary school years and their overseas experiences before entering university, affected ... -
Linguistic compensation strategies Finnish EFL learners use in a communicative learning situation
Koivula, Markus (2022)Tämä tutkimus tutkii kielellisiä kompensaatiostrategioita kielenoppimistilanteessa. Jokainen kielen-käyttäjä hyödyntää kielenoppimisstrategioita sekä äidinkieltä käytettäessä, että vierasta kieltä opittaessa. Aiemmassa ... -
Lexical cross-linguistic influence in the written English production of Finnish 6th grade pupils
Ukkonen, Elina (2014)Kielten väliset vaikutteet (transfer) ovat monitahoinen ilmiö, jota on tutkittu kielen oppimisen viitekehyksessä aktiivisesti 1900-luvun puolivälistä lähtien. Transfer-tutkimuksessa on kuitenkin perinteisesti keskitytty ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.