Aletaan alusta : luku- ja kirjoitustaidottomat aikuiset uutta kieltä oppimassa
Alternative title
Luku- ja kirjoitustaidottomat aikuiset uutta kieltä oppimassaPublisher
University of JyväskyläISBN
978-951-39-5997-5ISSN Search the Publication Forum
1459-4331Contains publications
- b>Article I: Tammelin-Laine, T. (hyväksytty, julkaistaan alkuvuodesta 2015). No verbs, no syntax. Teoksessa LESLLA 2013 Conference Proceedings.
- Article II: Tammelin-Laine, T. 2014. ”Tämä hyvä?” Kurkistus luku- ja kirjoitustaidottomien suomenoppijoiden esittämiin kysymyksiin. Puhe ja kieli 2, 81–99. Katso
- Article III: Tammelin-Laine, T. & Martin, M. 2014. Simultaneous development of receptive skills in an orthographically transparent second language. Writing Systems Research . DOI: 10.1080/17586801.2014.943148. 19 s. Malli: DOI: 10.1080/17586801.2014.943148
- Article IV: Tammelin-Laine, T. 2014. Orastavan kirjoitustaidon kehitys, arviointi ja arvioinnin haasteet. Teoksessa M. Mutta, P. Lintunen, I. Ivaska & P. Peltonen (toim.) Tulevaisuuden kielenkäyttäjä. Language users of tomorrow. AFinLAn vuosikirja 2014. Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja n:o 72.Jyväskylä: 49–69.
Keywords
aikuisoppijat kehittyminen Finnish as a second language second language learning oral skills written skills non-literacy adult education lukutaito kirjoitustaito lukutaidottomuus lukeminen kirjoittaminen kielitaito suullinen kielitaito toinen kieli suomi toisena kielenä suomen kieli oppiminen kielen oppiminen elinikäinen oppiminen oppimiskäsitykset oppimisympäristö oppilaitokset kehitys aikuiset maahanmuuttajat vuorovaikutus sosiaalinen vuorovaikutus
Metadata
Show full item recordCollections
- Väitöskirjat [3426]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Second and foreign language fluency from a cognitive perspective : inefficiency and control of attention in lexical access
Olkkonen, Sanna (University of Jyväskylä, 2017)The present dissertation focuses on the fluency of second and foreign language (L2). Second and foreign language use is often assessed by its fluency. However, the connections between language proficiency and fluency ... -
Yhteiskuntaopin kieliympäristö ja käsitteet : toisella kielellä opiskelevan haasteet ja tuen tarpeet
Saario, Johanna (Jyväskylän yliopisto, 2012) -
Technology-equipped teaching practices, problems, and possibilities in adult migrant basic education in Finland : Pre-pandemic and pandemic experiences and views of practioners
Malessa, Eva (Jyväskylän yliopisto, 2023) -
Aletaan alusta : luku- ja kirjoitustaidottomat aikuiset uutta kieltä oppimassa
Tammelin-Laine, Taina (Kotikielen Seura, 2015) -
"Riittää, kun saa selvää" : vieraalla aksentilla tuotettu suomi nuorten arvioimana
Leinonen, Anne (University of Jyväskylä, 2015)