Exploring the chronospace of images
The desire to master the entire globe - or at least the known parts of it - is as old as human civilization. Formerly, the pursuit often appeared as intentional and deliberate Control over human action and life-conducts, mostly in concrete manners. In the contemporary World, however, the public and private are no longer simple physical spheres, but rather image spaces created in the visual spaces like photography, television and internet. The ancient human desire to control these spheres takes such forms as Luciano Benetton's ecumenical fantasy to overcome cultural differences and to master the entire globe.
This book attempts to find new ways of tackling the public and private by bringing together the textual and visual ways of approaching them. It seeks for new spaces for intellectual exchange in order to overcome the hierarchical distinction between center and periphery.
Contributors: Michael Shapiro, Jukka Kanerva, Kari Palonen, Kimmo Lehtonen, Ari Turunen, Juha Virkki, Marjo Kaartinen, Kia Lindroos and Tuija Parvikko.
Julkaisija
Jyväskylän yliopistoISBN
978-951-39-5879-4ISSN Hae Julkaisufoorumista
1238-8025Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- SoPhi [154]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
WhatsApp iconology : narratives on in-app photographic practices in (transnational) family communication
Kędra, Joanna (Routledge, 2023)Sharing photographs and photo-chatting are common practices in doing family at a distance. This study looks at the processes of the production and circulation of photographs within the family network, analysing participants’ ... -
Rhetoric of the visual : metaphor in a still image
Lehtonen, Kimmo E. (University of Jyväskylä, 2011) -
Presidentti 2000 : mistä vaalit on tehty?
Isotalus, Pekka; Aarnio, Eeva (Jyväskylän yliopisto, 2000) -
Children in advertisements : visual representation of children in Time magazine, volumes of 1994, 2004 and 2014
Myllylä, Kati (2017)Mainosten representaatiot vaikuttavat käsitykseemme itsestämme ja muista. Vaikka mainontaa on tutkittu laajasti, lapsia ja mainontaa on tutkittu lähinnä siitä näkökulmasta, millaisia mainoksia lapsille on suunnattu tai ... -
Anna hyvät eväät : visuaalinen ja kielellinen analyysi elintarvikkeiden televisiomainoksista
Mäkelä, Anna (2016)Elämme jatkuvasti medioituvassa maailmassa, jossa yksi televisiomainos voi tavoittaa jopa yli miljoona katsojaa. Mainosten tehtävänä on aina vaikuttaa katsojaan, ja tästä syystä ne ovatkin tärkeä tutkimuskohde. Mainokset ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.