Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorVaittinen, Anniina
dc.date.accessioned2014-08-21T16:13:07Z
dc.date.available2014-08-21T16:13:07Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1444462
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/44072
dc.description.abstractTämän tutkimuksen tarkoituksena on kartoittaa englanninkielistä viestintää suomalaisissa yrityksissä. Tarkastelun kohteena on myös työntekijöiden henkilökohtainen suhtautuminen monikulttuuriseen viestintään ja omaan suoriutumiseen. Tutkimukseni taustalla on halu ymmärtää, miten suomalaisyritysten kansainvälinen viestintä rakentuu ja minkälaisia velvoitteita ja vaatimuksia se asettaa työntekijöille. Tutkimuksen aineistona on kuusi puolistrukturoitua syvähaastattelua. Haastateltavat työskentelevät Suomessa eri alojen yrityksissä erityyppisissä tehtävissä. Haastattelut nauhoitettiin, litteroitiin ja analysoitiin teemoittain. Tutkimusten tulokset osoittivat kansainvälisen viestinnän suuren osuuden päivittäisessä työskentelyssä. Työntekijät käyttivät etenkin englantia viestintään liittyvien työtehtävien saralla. Haastateltavat pitivät omaa englannin kielen taitoa yleisesti ottaen hyvänä, vaikka tietyt osa-alueet aiheuttivat hankaluuksia. Haastateltavat olivat yhteydessä moniin eri maihin vaikka merkittävä osa englanninkielisestä viestinnästä tapahtui myös suomalaisyritysten sisäisessä viestinnässä.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (85 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoeng
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherglobalization
dc.subject.otherbusiness
dc.subject.othercorporate communication
dc.subject.otherculture
dc.subject.otherEnglish as lingua franca
dc.subject.otherELF
dc.titleChallenges in business communication : the essence of corporate English communications practices in Finnish firms
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201408212397
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanitiesen
dc.contributor.laitosKielten laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Languagesen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.date.updated2014-08-21T16:13:08Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysoglobalisaatio
dc.subject.ysoenglannin kieli
dc.subject.ysoyritysviestintä
dc.subject.ysoyritykset
dc.subject.ysokulttuuri
dc.subject.ysokansainvälinen viestintä
dc.format.contentfulltext
dc.rights.accessrightsAineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.fi
dc.rights.accessrightsThis material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.en
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot