Jotenkin häiriöks : etnografinen tutkimus sosioemotionaalista erityistä tukea saavista lapsista päiväkotiryhmässä
Alternative title
Etnografinen tutkimus sosioemotionaalista erityistä tukea saavista lapsista päiväkotiryhmässäPublisher
University of JyväskyläISBN
978-951-39-5785-8ISSN Search the Publication Forum
0075-4625Keywords
inclusive education early childhood special education socioemotional wellbeing socio-emotional development socio-emotional problems participation social inclusion social participation päiväkodit erityislastentarhanopettajat lastentarhanopettajat sosioemotionaaliset taidot varhaiskasvatus erityispäivähoito leikki-ikäiset käyttäytymishäiriöt inkluusio vuorovaikutus osallistuminen vertaissuhteet opettaja-oppilassuhde etnografia
Metadata
Show full item recordCollections
- Väitöskirjat [3431]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Social exclusion from peer interaction and relationships in a daycare center a micro-ethnography
Paavilainen, Aleksi (2017)This study investigates social exclusion from peer interaction and relationships among children in one Finnish daycare center. Social exclusion is a multifaceted phenomenon that can be encountered as a result of for ... -
Häiritsevän käyttäytymisen yhteys oppilaan sosiaalisiin suhteisiin 5. ja 6. luokalla
Vauhkonen, Eveliina (2020)Tässä tutkimuksessa tarkasteltiin häiritsevän käyttäytymisen, sukupuolen sekä vanhempien koulutyölle antaman tuen yhteyttä oppilaan vertaissuhteisiin ja opettaja-oppilassuhteisiin, sekä niissä tapahtuviin muutoksiin 5. ... -
Sukupolvisuhteet, hallinta ja subjektifikaatio : etnografinen tutkimus lasten ja aikuisten suhteista vuorohoitopäiväkodissa
Siippainen, Anna (Jyväskylän yliopisto, 2018) -
Erityistä tukea tarvitsevien lasten osallisuuden toteutuminen : tapaustutkimus päiväkotiryhmään integroiduista erityisen tuen lapsista
Wikström, Miia (2015)Tutkielma käsittelee erityistä tukea tarvitsevien lasten osallisuuden toteutumista päiväkotiryhmään integroituna. Kyseessä on laadullinen etnografinen tapaustutkimus, jonka tutkimuskohteena oli kaksi päiväkotiryhmään ... -
Supporting students’ social-emotional learning in Indonesian primary schools
Rahmawati, Dini (2019)The large amounts of time children spend in school every day put schools in a role of significant influence in not only a student’s academic achievement but also the conceptualization of their social and emotional being. ...