Show simple item record

dc.contributor.authorHintsala, Sakke
dc.date.accessioned2014-06-23T06:23:15Z
dc.date.available2014-06-23T06:23:15Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1437942
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/43817
dc.description.abstractHintsala, S. 2014. Virtuaalitutorin sisältävän multimediasovelluksen käyttö ensiluokkalaisten luonnontieteen opetuksessa. Opettajankoulutuslaitos. Kasvatustieteen pro gradu -tutkielma. 48 sivua. Tutkimuksessa kokeiltiin virtuaalisen tutorhahmon sisältävän multimediasovelluksen käyttöä luonnontieteen opetuksessa Jyväskylän yliopiston Normaalikoulun 1. luokilla. Tutkimukseen osallistui 62 iältään 7–8-vuotiasta lasta. Multimediakurssi alku- ja loppumittauksineen sekä käyttäjäkokemuskyselyineen toteutettiin tammi–maaliskuussa 2014. Tutkimuksessa selvitettiin luonnontiedon eri aiheissa multimediasovelluksen avulla saavutettuja oppimistuloksia, virtuaalitutorhahmon käytön yhteyttä oppimiseen sekä lasten kokemuksia oppimisesta multimediasovelluksen avulla. Lasten oppimistulokset multimediakurssin avulla opetetuissa sisällöissä kehittyivät paremmin kuin kontrollikysymyksissä. Virtuaalitutorilla ei ollut yhteyttä oppimistuloksiin. Lukutaidolla ja kuullun ymmärtämisellä ei myöskään ollut yhteyttä multimediakurssin oppimistuloksiin. Tulokset ovat samansuuntaisia aiemmassa tutkimuksessa tehtyjen havaintojen kanssa koskien oppimistuloksia multimedian avulla. Myös virtuaalitutoria koskevat tulokset yhtenevät osittain aiemman tutkimuksen kanssa. Lasten mielipiteet virtuaalitutoria kohtaan jakautuivat aiemmassa tutkimuksessa todetulla tavalla.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (63 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsIn Copyrighten
dc.subject.othervirtuaalitutor
dc.titleVirtuaalitutorin sisältävän multimediasovelluksen käyttö ensiluokkalaisten luonnontieteen opetuksessa
dc.typemaster thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201406232119
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKasvatustieteiden tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Educationen
dc.contributor.laitosOpettajankoulutuslaitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Teacher Educationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineLuokanopettajakoulutusfi
dc.contributor.oppiaineTeacher Educationen
dc.date.updated2014-06-23T06:23:16Z
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi103
dc.subject.ysomultimedia
dc.subject.ysoympäristö- ja luonnontieto
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysooppiminen
dc.format.contentfulltext
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
dc.type.okmG2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright