Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorTuomikoski, Jatta
dc.date.accessioned2014-06-10T13:28:02Z
dc.date.available2014-06-10T13:28:02Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1436911
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/43671
dc.description.abstractTämän tutkielman tavoitteena oli tarkastella aikakauslehden verkkoyhteisön toimintaa, sekä lukijoiden keskinäistä että lukijoiden ja lehden tekijöiden välistä vuorovaikutusta, ja sen merkitystä molemmille osapuolille. Tutkimuksella haluttiin myös selvittää verkkoyhteisön toimintaan osallistumisen motiiveja ja lehden toimituksen syitä lukijoiden osallistamiseen. Tutkimuksessa lähestyttiin asiaa sekä lukijoiden että lehden toimituksen näkökulmasta. Tutkittava aikakauslehti oli suomalainen, muotiin ja tyyliin keskittyvä naistenlehti Costume, joka lanseerattiin Suomen markkinoille syksyllä 2012. Tutkimuksessa yhdistettiin kvantitatiivisia sekä kvalitatiivisia tutkimusmenetelmiä. Tutkimuksen aineisto kerättiin verkkokyselyllä ja lehden päätoimittajan teemahaastattelulla. Tuloksista kävi ilmi, että monikanavaisuudesta ja verkkosisällöistä huolimatta printtilehti on suosittu vastaajien keskuudessa. Tulokset osoittivat, että vain pieni osa sivuston käyttäjistä loi ja tuotti sisältöä sivustolle ja piti vuorovaikutusta yllä. Verkkosivusto ja sen yhteisö toimivat kanavana, joka tarjosi osallistujille tietoa heitä kiinnostavasta ilmiöstä. Verkkosivusto toimi osallistujille kanavana tuoda itseään esille sekä saada henkilökohtaista näkyvyyttä ja hyötyjä omaan elämään. Tulokset osoittivat, että käyttäjien ja lehden tekijöiden välinen keskustelu ja vuorovaikutus merkitsevät käyttäjille ensisijaisesti vaikutusmahdollisuuksia ja arvostusta lehden taholta. Toimitukselle vuorovaikutus merkitsi ensisijaisesti lukijoiden tuen ja tietämyksen hyödyntämistä, mutta myös työn uudelleen organisointia ja uusien toimintatapojen käyttöönottoa.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (82 sivua)
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherBrändiyhteisö
dc.subject.otherkäyttäjälähtöinen sisällönluonti
dc.subject.otherosallistaminen
dc.subject.otherosallistumisen motiivit
dc.subject.othersitoutuminen
dc.subject.otherverkkoviestintä
dc.subject.othervuorovaikutus
dc.subject.otheryhteiskehittäminen.
dc.titleVuorovaikutus ja sen merkitys aikakauslehden verkkoyhteisössä : "kykenen vaikuttamaan vaikka olenkin pelkkä opiskelija ja siivoan laittioita työkseni"
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201406101983
dc.type.ontasotPro gradufi
dc.type.ontasotMaster's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanitiesen
dc.contributor.laitosViestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Communicationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineYhteisöviestintäfi
dc.contributor.oppiaineOrganizational Communicationen
dc.date.updated2014-06-10T13:28:02Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.contributor.oppiainekoodi3131
dc.subject.ysobrändit
dc.subject.ysoaikakauslehdet
dc.subject.ysoverkkoyhteisöt
dc.subject.ysokäyttäjälähtöisyys
dc.subject.ysoosallistaminen
dc.subject.ysomotiivit
dc.subject.ysositoutuminen
dc.subject.ysoverkkoviestintä
dc.subject.ysovuorovaikutus


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot