dc.contributor.author | Aalto, Eija | |
dc.contributor.author | Kauppinen, Merja | |
dc.contributor.author | Tarnanen, Mirja | |
dc.date.accessioned | 2014-05-27T08:34:51Z | |
dc.date.available | 2014-05-27T08:34:51Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Aalto, E., Kauppinen, M., & Tarnanen, M. (2014). Kielellinen tietoisuus kieliopin opetuksen kulmakivenä. <i>Kieli, koulutus ja yhteiskunta</i>, <i>6.5.2014</i>(Toukokuu 2014). <a href="http://www.kieliverkosto.fi/article/kielellinen-tietoisuus-kieliopin-opetuksen-kulmakivena/" target="_blank">http://www.kieliverkosto.fi/article/kielellinen-tietoisuus-kieliopin-opetuksen-kulmakivena/</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_23628529 | |
dc.identifier.other | TUTKAID_61558 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/43570 | |
dc.description.abstract | Kielioppi tai kielitieto merkitsee itse kullekin meistä eri asioita. Sitä voi tarkastella muun muassa kielen kuvausjärjestelmänä, äidinkielen ja kirjallisuuden opetuksen sisältöalueena tai tutkimusalana. Pohdimme tässä artikkelissa kielioppia osana kielikäsityksiä ja kielitaitokäsityksiä sekä sitä, millaiset pedagogiset lähestymistavat kieliopin omaksumiseen osana kielitaitoa olisivat mielekkäitä opettajankoulutuksessa. Havainnollistamme pohdintaamme tutkimusaineistolla luokanopettajaopiskelijoiden kielikäsityksistä sekä kokemuksillamme ja tutkimuksillamme suomen kielen opettamisesta äidinkielenä ja toisena kielenä. | fi |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkosto | |
dc.relation.ispartofseries | Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kielikoulutuspolitiikan verkoston verkkolehti | |
dc.relation.uri | http://www.kieliverkosto.fi/article/kielellinen-tietoisuus-kieliopin-opetuksen-kulmakivena/ | |
dc.subject.other | kielellinen tietoisuus | fi |
dc.subject.other | kielioppi | fi |
dc.subject.other | kieltenopetus | fi |
dc.title | Kielellinen tietoisuus kieliopin opetuksen kulmakivenä | |
dc.type | contributionToPeriodical | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201405261817 | |
dc.contributor.laitos | Opettajankoulutuslaitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Teacher Education | en |
dc.contributor.oppiaine | Suomen kieli ja kirjallisuus | fi |
dc.contributor.oppiaine | Finnish Language and Literature | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.date.updated | 2014-05-26T03:30:02Z | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.relation.issn | 1799-0181 | |
dc.relation.numberinseries | Toukokuu 2014 | |
dc.relation.volume | 6.5.2014 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kieliverkosto ja kirjoittajat | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | |
dc.subject.yso | kielellinen tietoisuus | |
dc.subject.yso | kielioppi | |
dc.subject.yso | kieltenopetus | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p25283 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2395 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p38117 | |