The global politics of celebrity humanitarianism
Julkaistu sarjassa
Jyväskylä studies in education, psychology and social researchTekijät
Päivämäärä
2014Oppiaine
Valtio-oppiJulkaisija
University of JyväskyläISBN
978-951-39-5691-2ISSN Hae Julkaisufoorumista
0075-4625Asiasanat
Bono Geldof, Bob rotu -käsite historiattomuus ylivertaisuus julkkishumanitarismi celebrity humanitarianism Africa colonialism discourses politiikantutkimus humanitarismi julkisuuden henkilöt julkinen keskustelu postkolonialismi väkivalta vapaus köyhyys elinolot alikehitys kehitysmaat kehitysmaapolitiikka representaatio emansipaatio länsimainen kulttuuri maailmankatsomus sukupuoli yhteiskuntaluokat kriittinen ajattelu kyseenalaistaminen Afrikka
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Väitöskirjat [3578]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Novel and progressive – or traditional and reproductive? : critical discourse analysis on celebrity executives’ ideological talk
Kansikas, Juha Petteri (2021)Kuuluisia yritysjohtajia seurataan intensiivisesti julkisessa keskustelussa, ja heitä pidetään aikamme supersankareina. Heidän näkemyksiään ylistetään, ja yritysten menestyksen uskotaan seuraavan nerokkaan johtajuuden ... -
Du er amazing : multilingualism as a resource for celebrity practice on Isac Elliot's Twitter
Valtonen, Minna (2018)Sosiaalisen median myötä suhde fanien ja fanituksen kohteiden, ”julkkisten”, välillä on muuttunut. Sosiaalisen median myötä kuka tahansa voi ottaa yhteyttä julkisuuden henkilöihin sekä osoittaa faniuttaan internetissä. ... -
Celebrity practice in networked media : a case study of Lady Gaga and Twitter
Myrskog, Lari (2014)Tutkielman tarkoitus oli selvittää, millä tavoin poplaulaja Lady Gaga käyttää yhteisö- ja mikroblogipalvelu Twitteriä aktiiviseen julkisuuden harjoittamiseen. Aineisto koostui 207 Lady Gagan julkaisemasta tweetistä eli ... -
Describing the entrepreneurial process of celebrity-entrepreneurs in cultural industries : grounded theory and autoethnographic study of nine female entrepreneurs working in the entertainment industry in Finland
Näkyvä, Lotta (2018)Yrittäjyyttä eri ulottuvuuksineen on tutkittu laajasti. Kulttuuriteollisuus, mukaan lukien viihdeala, ovat myös herättäneet viime aikoina taloustutkijoiden mielenkiinnon. Julkisuuden henkilöksi tuleminen on yksi kulttuurialan ... -
Understanding the Strategies and Practices of Facebook Microcelebrities for Engaging in Sociopolitical Discourses
Das, Dipto; Islam, A. K. M. Najmul; Haque, S. M. Taiabul; Vuorinen, Jukka; Ahmed, Syed Ishtiaque (ACM, 2022)In this paper, we study popular microcelebrities from the Global South to understand their strategies and practices on Facebook. Unlike traditional celebrities who gain their reputation through different types of physical ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.