Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorHeinänen, Miia
dc.date.accessioned2014-04-29T14:13:07Z
dc.date.available2014-04-29T14:13:07Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/43298
dc.description.abstractVaikka kirjailijabrändi on kustannusalalla keskeinen ilmiö, tieteellisessä tutkimuksessa sitä on käsitelty hyvin vähän. Tämän tutkimuksen ensimmäinen tutkimuskysymys onkin, millaisena ilmiönä kirjailijabrändi kustannusalaa käsittelevässä kirjallisuudessa nähdään. Toinen tutkimuskysymys on, millaisin keinoin kirjailijan brändiä rakennetaan kirjankansissa, sillä kirjankansia pidetään merkittävänä osana kirjan markkinointia. Tutkimuksessa tarkastellaan sisällönanalyysin keinoin bestseller-kirjailija Riikka Pulkkisen brändin rakentumista hänen kirjoittamiensa kirjojen kansissa. Analyysin viitekehyksenä käytetään kirjankansien genreä sekä listausta kirjojen myyntiin vaikuttavista tekijöistä. Yhtenäinen tapa ilmentää kansien genrelle tyypillisiä piirteitä näyttäytyy aineiston valossa merkittävänä tekijänä brändin ja brändiuskollisuuden rakentamisen kannalta. Kansiteksteissä esiintyvistä teemoista tärkeimpinä nousevat esille lukijakunta ja huomio, aiempi menestys sekä tekstin laatu. Kustannusalaa käsittelevässä kirjallisuudessa kirjailijan brändiä pidetään arvokkaana. Kirjailijan roolin muuttumisesta ja esimerkiksi medioitumisesta kirjoitetaan paljon, ja kirjailijabrändiä olisikin jatkossa mielekästä tarkastella kirjankansia laajemmassa kontekstissa. Myös kirjankansissa tapahtuvaa brändäystä olisi hyvä tarkastella laajempaa aineistoa hyödyntäen.fi
dc.format.extent20
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherbrändit
dc.subject.otherbrändäys
dc.subject.otherkirjailijat
dc.subject.otherkirjailijabrändi
dc.subject.otherkirjankannet
dc.titleKirjailijabrändi kustannusalan ilmiönä ja Riikka Pulkkisen kirjailijabrändin rakentuminen kirjankansissa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201404291595
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineYhteisöviestintäfi
dc.date.updated2014-04-29T14:13:08Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot