Markkinointi sosiaalisessa mediassa: blogien hyödyntäminen yrityksen mainonnassa
Massinen, Anni
Markkinointi sosiaalisessa mediassa: blogien hyödyntäminen yrityksen mainonnassa
Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2014, 31 s.
Tietojärjestelmätiede, kandidaatintutkielma
Ohjaaja: Koskelainen, Tiina
Sosiaalinen media yleistyy ja sen käyttö arkipäiväistyy koko ajan. Yhä useammin myös yritykset käyttävät sosiaalista mediaa markkinointikanavana viestiäkseen asiakkaidensa kanssa. Sosiaalisen median markkinointimahdollisuudet ovat vielä melko tuntemattomia ja sitä ei hyödynnetä yrityksen markkinoinnissa yhtä tehokkaasti, kuin perinteistä mediaa. Tutkielma on toteutettu kirjallisuuskatsauksella ja siinä tutkitaan, kuinka yritys voi hyödyntää sosiaalista mediaa markkinointikanavana. Tutkielmassa perehdytään tarkemmin blogeihin yrityksen mainonnassa. Sosiaalinen media tarjoaa monipuoliset mahdollisuudet markkinointiin ja yritykset voivat hyödyntää näitä mahdollisuuksia edullisesti ja helposti. Sosiaalisen median luonteen mukaisesti päällimmäiseksi löydökseksi nousivat keskustelut asiakkaiden ja yritysten välillä ja näiden merkitys asiakkaiden sitoutumiseen tuotteeseen ja yritykseen. Yritys voi käyttää mainonnan keinona yhteistyö- tai organisaatioblogia kommunikoidakseen asiakkaiden kanssa ja saadakseen mainonnan kohdennettua halutulle kohderyhmälle.
...
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5358]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Arvonmuodostus yliopiston vertaistukea tarjoavassa yrityksen sosiaalisessa mediassa
Veijalainen, Elena (2020)Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millaista arvoa vertaistuki voi tuoda yliopiston tarjoamassa yrityksen sosiaalisessa mediassa. Yrityksen sosiaalisen median alusta tarjoaa useita ominaisuuksia, joita voitaisiin käyttää ... -
Musiikkimarkkinoinnin toteutuksen keinoja ja sovelluksia 2020-luvun sosiaalisessa mediassa
Pellinen, Teemu (2024)Musiikkimarkkinointi ja sen toteutus on monta vuotta ollut sidoksissa vallitsevaan teknologiaan ja trendeihin, ja pyrkinyt näyttäytymään alati relevanttina maailmanlaajuisessa kulttuurimaisemassa. Nykyaikainen globalisaatio, ... -
Sosiaalisessa mediassa tapahtuvan finanssimainonnan rooli kuluttajien kokemukseen riskistä
Ajanko, Maisa (2023)Sosiaalinen media kasvattaa suosiotaan jatkuvasti niin kuluttajien, kuin yritystenkin keskuudessa ja sosiaalisen median käyttäjiä on jo lähes 60 % maailman väestöstä. Sosiaalinen media tarjoaa yrityksille mahdollisuuden ... -
Syyt yksityisyydestä luopumiseen sosiaalisessa mediassa : hyödyt ja haitat
Myntti, Aleksi (2018)Tämän tutkielma tutkii syitä siihen, miksi sosiaalisen median palvelun käyttäjä luopuu yksityisyydestään julkaisemalla omia henkilökohtaisia tietojaan muun muassa palveluntarjoajan analysoitavaksi ja muiden käyttäjien ... -
Millaisia ansaintamalleja henkilöbrändäys mahdollistaa sosiaalisessa mediassa
Manninen, Sofia (2020)Sosiaalinen media on kehittänyt yritysten ansaintamalleja, muuttanut strategioita ja luonut uusia liiketoimintamalleja. Teknologisen kehityksen mahdollistamat, uudet ansaintamallit ovat mielenkiintoisia, koska ne haastavat ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.