Liike-espanjaa sulavasti
Puranen, P. (13.3.2014). Liike-espanjaa sulavasti. Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kielikoulutuspolitiikan verkoston verkkolehti (Maaliskuu). Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2014/
Tekijät
Päivämäärä
2014Tekijänoikeudet
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
Käsittelen tässä artikkelissa sulautuvaan metodiin perustuvan liike-espanjan kurssin luomista ja valotan hieman kokemuksia opetuksen kehittämisestä. Sulautuvalla metodilla tarkoitetaan oppimisen ja opettamisen tapaa, jossa kontaktiopetukseen yhdistetään erilaista tieto- ja viestintätekniikkaa (TVT) hyödyntäviä menetelmiä ja oppimistehtäviä (esim. Graham, 2006; Levonen & Joutsenvirta & Parikka, 2009). Olin jo useamman vuoden ajan pohtinut uudentyyppisen kurssin aloittamista. Vuonna 2010 aloitin kehittämistyön tavoitteenani luoda uudentyyppinen, sulautuvaan oppimismetodiin (Blended Learning) perustuva, kauppatieteen opiskelijoille suunnattu liike-espanjan perusteiden (6 op) kurssi Aalto-yliopiston kielikeskuksessa*. Tavoitteenani oli lisätä kurssin opiskelijalähtöisyyttä, autenttisen materiaalin hyödyntämistä oppimistehtävissä ja yhdistää verkko- ja kontaktiopetus mielekkäästi ja tasapainoisesti. Kurssi on tarkoitettu espanjan opintojaan aloittaville, ja sen eurooppalaisen viitekehyksen mukainen tavoitetaso on A2. Pilotoin kurssin keväällä 2011. Se on ollut opetusohjelmassa lukuvuosina 2011–2012 ja 2012–2013 yhteensä kolme kertaa. Tänä lukuvuonna kurssi huilailee ja on opetusohjelmassa jälleen 2014–2015.
...
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181Asiasanat
Alkuperäislähde
http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2014/Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
'Sí, yo soy de Puerto Rico' : A Teacher's Story of Teaching Spanish through and beyond her Latina Identity
Ennser-Kananen, Johanna; Quiñones-Oramas, Leisa M. (Multilingual Matters, 2022) -
Digitaalinen oppimisympäristö vähäosaisten chileläislasten lukutaidon perusteiden tukena
Linna, Sofia (2016)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, tukeeko kirjain-äännevastaavuuksiin perustuva, digitaalinen GraphoGameTM lukutaidon perusteiden oppimista tehokkaasti espanjan kielessä lukutaidottomilla 1.luokan vähäosaisilla ... -
The cat was stolen but given back well-fed : the systems of rank-and-file industrial and local democracy in anarchist areas of Spain 1936 – 1939
Lehtonen, Veli-Valtteri (2021)This study examines the general-assemblies and technical-administrative committees in anarchist-controlled areas of Spain during the Spanish Civil War. These assemblies and committees existed in urban industry, agricultural ... -
International employees’ cultural adaptation : a comparison between societal and organizational contexts
Welling, Netta (2020)Tämän tutkimuksen tarkoituksena on tutkia Espanjassa asuvien ja työskentelevien kansainvälisten työntekijöiden kokemuksia ja näkökulmia heidän sopeutumisestaan espanjalaiseen yhteiskuntaan sekä kansainväliseen työkontekstiin. ... -
Aproximación a la historia de la lengua española
Torre Moral, Santiago de la (Kielten laitos, Jyväskylän yliopisto, 2012)Esta Aproximacion a la historia de la lengua español ha sido pensada para ser utilizada por el/la estudiante de español/LE que ha realizado ya sus estudios elementales e intermedios y empieza sus estudios universitarios ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.