Mobiilimarkkinoinnin tavoitteet ja haasteet liiketoiminnan edistämisessä
Seppänen, Pyry
Mobiilimarkkinoinnin tavoitteet ja haasteet liiketoiminnan edistämisessä
Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2014, 29 s.
Tietojärjestelmätiede, kandidaatin tutkielma
Ohjaaja(t): Kankaanpää, Irja
Tässä tutkimuksessa perehdytään mobiilimarkkinointiin osana organisaation markkinointistrategiaa. Tutkimus on toteutettu kirjallisuuskatsauksena aiheen ympäriltä tehtyjen tutkimusten perusteella. Tavoitteena on luoda lukijalle käsitys mobiilimarkkinoinnin tavoitteista ja keskeisimmistä haasteista. Tutkimuksen alussa määritellään tärkeimmät käsitteet, jotka ovat merkittävässä osassa mobiilimarkkinoinnista puhuttaessa. Käsitteistöön kuuluvat esimerkiksi mobiili, markkinointi, arvo sekä tuote. Käsitteiden määrittelyn jälkeen tutkielmassa perehdytään mobiilimarkkinoinnin tyyppeihin sekä sen tavoitteisiin. Markkinointityypit on jaettu push ja pull–markkinointiin, tavoitteet puolestaan pitävät sisällään esimerkiksi brändin tunnettuuden parantamisen, myynnin edistämisen sekä kuluttajatietojen keräämisen. Tämän jälkeen tutkimuksessa siirrytään käsittelemään mobiilimarkkinoinnin haasteita ja ongelmia. Haasteet liittyvät esimerkiksi häiritsevyyteen, yksityisyyteen sekä arvon tuottamiseen. Tutkimuksen lopussa tutkimuksen sisältö vedetään yhteen ja kirjoittaja esittää omia pohdintojaan tutkimuksen aiheeseen liittyen.
...
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5335]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Brändiyhteisö ja sen tarjoamat mahdollisuudet ja haasteet
Möksy, Tiina (2008)Tietojärjestelmätieteen kandidaatintutkielma Tässä kandidaatintutkielmassa perehdyttiin brändiyhteisön käsitteeseen ja siihen, millaisia mahdollisuuksia ja haasteita brändiyhteisöön liittyy. Tutkielma suoritettiin ... -
Hoitoalan esimiesten keinot ja haasteet epätyypillistä työaikaa tekevien alaistensa hyvinvoinnin edistämisessä
Klinga, Miika; Leskinen, Ville (2016)TIIVISTELMÄ Miika Klinga & Ville Leskinen (2016). Hoitoalan esimiesten keinot ja haasteet epätyypillistä työaikaa tekevien alaistensa hyvinvoinnin edistämisessä. Terveystieteiden laitos, Jyväskylän yliopisto, ... -
Mobiilimainonnan erityispiirteet ja haasteet
Viik, Annamaija (2005)Tässä tutkielmassa tarkastellaan mobiilimainontaa siihen liittyvien erityispiirteiden ja haasteiden näkökulmasta. Tarkoituksena on luoda ymmärrystä siitä, mitä ja millaista mobiilimainonta on sekä valaista ja tuoda esille ... -
Haasteet mobiilitelevision yleistymiselle
Ojanen, Jussi (2006)Tutkielman aiheena on digitaalisen mobiilitelevision yleistymisen tiellä olevat haasteet ja niiden tutkiminen. Tarkoitus on eritellä ja tutkia näitä erilaisia tekijöitä, jotka edelleen vaikuttavat mobiilitelevision ... -
Sähköiset välineet hyvinvoinnin ja terveyden edistämisessä : apua sosiaalisesta markkinoinnista?
Taiminen, Heini (FCG Finnish Consulting Group Oy, 2023)