Haasteet mobiilitelevision yleistymiselle
Authors
Date
2006Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons.
Tutkielman aiheena on digitaalisen mobiilitelevision yleistymisen tiellä olevat
haasteet ja niiden tutkiminen. Tarkoitus on eritellä ja tutkia näitä erilaisia tekijöitä,
jotka edelleen vaikuttavat mobiilitelevision suhteellisen vaisuun omaksumiseen
kuluttajien keskuudessa. Tutkielma on kirjallisuuskatsaus aiempaan
kirjallisuuteen ja tutkimuksiin, ja siinä tutkitaan eri lähteissä havaittujen ongelmien
yhdenmukaisuutta. Löydettyjen ongelmien yhdenmukaisuuden perusteella
eritellään erilaisia haasteita näitä syvällisemmin tutkien.
Tutkimustuloksena syntyi erilaisten haasteiden erittely seuraaviin: hinta, lakitekniset
ongelmat, sisältöön liittyvät haasteet, ihmisten kiinnostus ja asenteet,
käytettävyys sekä tekniikkaan liittyvät haasteet. Jokaista edellä mainittua ongelma-
aluetta on pohdittu tarkemmin yrittäen selvittää syitä, seurauksia sekä
mahdollisia ratkaisuja haasteisiin. Mobiilitelevisioon kohdistuneiden haasteiden
kenttä on varsin laaja, eikä yhden osa-alueen ratkaiseminen vielä tee siitä
tarpeeksi houkuttelevaa kuluttajien silmissä. Jotta mobiilitelevisio yleistyisi tavallisten
kuluttajien arkipäiväiseksi ajantappovälineeksi, on kaikkien ongelmaalueiden
parantamiseen kiinnitettävä huomiota.
...


Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [3990]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Mobiilimarkkinoinnin tavoitteet ja haasteet liiketoiminnan edistämisessä
Seppänen, Pyry (2014)Seppänen, Pyry Mobiilimarkkinoinnin tavoitteet ja haasteet liiketoiminnan edistämisessä Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2014, 29 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatin tutkielma Ohjaaja(t): Kankaanpää, Irja Tässä ... -
Mobiilimainonnan erityispiirteet ja haasteet
Viik, Annamaija (2005)Tässä tutkielmassa tarkastellaan mobiilimainontaa siihen liittyvien erityispiirteiden ja haasteiden näkökulmasta. Tarkoituksena on luoda ymmärrystä siitä, mitä ja millaista mobiilimainonta on sekä valaista ja tuoda esille ... -
Hyväksymis- ja omistautumisterapiaan perustuvan mobiili-intervention käyttöaktiivisuuden yhteys koetun stressin ja tietoisuustaitojen muutoksiin
Poikela, Hanna; Löfberg, Lauri (2017)Aiemmassa tutkimuksessa ollaan havaittu, että ylipaino ja psykologinen stressi ovat yleisimpiä elintapoihin liittyviä terveysongelmia ja että mindfulness-pohjaisilla menetelmillä voidaan vaikuttaa niihin liittyviin oireisiin. ... -
Mobiililaitteiden haittaohjelmat
Söderlund, Atte (2013)Mobiiliuhkien yleistyessä on syytä vähän kartoittaa, mitä haittaohjelmia mobiilipuolelle on jo tullut. Tässä kirjallisuus kartoituksessa tavoite oli yksinkertaisesti kartoittaa nykyisiä mobiilihaittaohjelmia, joista ... -
Sources of Dissatisfaction: Mobile Interaction with the Real World and Other Mobile Internet Applications
Salo, Markus (IEEE Computer Society, 2013)Current consumer-level mobile Internet applications involve many potential sources of dissatisfaction. Studying these sources is necessary, especially for newer application areas such as mobile interaction with the ...