Show simple item record

dc.contributor.authorJokiranta, Kaisa
dc.date.accessioned2014-02-18T14:43:48Z
dc.date.available2014-02-18T14:43:48Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/42979
dc.description.abstractKokeellinen työskentely nähdään oleellisena osana fysiikan opetusta kouluissa. Kuitenkin sen tehokkuus opetusmenetelmänä on kyseenalaistettu: vaikka oppilaat nauttivat kokeellisesta työskentelystä, he eivät tunnu oppivan sen avulla muuta kuin käytännön laboratoriotaitoja. Tätä aihetta ei ole vielä tutkittu laajasti Suomesssa, mutta muualla maailmassa aihe on ollut tutkijoiden mielenkiinnon kohteena jo vuosikymmeniä. Tämä työ on katsaus aiheesta kirjoitetuista artikkeleista kolmen viime vuosikymmenen ajalta.fi
dc.description.abstractPractical work is seen as an essential part of teaching and learning physics. Indeed it's position has been confirmed by researchers, teachers as well as national curricula. Students seem to enjoy practical work and it is thus generally regarded as adding to the students' motivation to study physics (these views, too, have been challenged). In most countries practical work is either considered a central part of physics classes or its status is wished to be lifted to such a position. However, questions have been raised about its efficiency as a learning and teaching method. This has yet to be thoroughly studied in Finland but for instance in England and North America researchers of science education have been interested in the efficiency of practical work for decades. This work is an overview of the modern studies conducted during the last few decades on the subject of efficiency of practical work in promoting the students' conceptual knowledge and understanding of physics.en
dc.format.extent15
dc.language.isoeng
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherfysiikan opetus
dc.subject.otherluonnontieteiden opetus
dc.subject.otherkokeellisuus
dc.subject.otheropetusmenetelmät
dc.titleThe Effectiveness of Practical Work in Science Education
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201402181251
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaMatemaattis-luonnontieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Mathematics and Scienceen
dc.contributor.laitosFysiikan laitosfi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineFysiikkafi
dc.contributor.oppiaineAineopettajakoulutusfi
dc.date.updated2014-02-18T14:43:49Z
dc.rights.accesslevelopenAccessen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record