Music in the English classroom : effects on emotion and motivation perceived by the learners
Tämän tutkielman tarkoituksena on selvittää, kuinka musiikin käyttäminen englannin opetuksessa voi vaikuttaa oppilaiden emootioihin ja motivaatioon. Oman kokemukseni mukaan kieltenopettajat kokevat yläasteikäisten oppilaiden motivoimisen ajoittain haasteelliseksi. Tutkimusta opettajien pedagogisten valintojen vaikutuksesta oppilaiden motivaatioon on kuitenkin tehty rajallisesti. Aikaisempi tutkimus on todennut, että musiikki näyttelee suurta osaa yläasteikäisten nuorten elämässä ja tämä tutkimus käsittelee nimenomaan musiikin potentiaalisia vaikutuksia oppilaiden motivaatioon.
Tutkimus toteutettiin pienessä itäsuomalaisessa yläkoulussa. Tutkimus on tapaustutkimus eikä sen tuloksia voi yleistää. Tutkimukseen osallistuneet 28 oppilasta vastasivat lyhyeen kyselyyn, jonka tuloksien analysointiin käytettiin pääasiassa deskriptiivistä analyysia. Tulokset esitetään deskriptiivisesti frekvensseinä ja prosentteina sekä esimerkkien avulla.
Oppilaat olivat pääasiassa motivoituneita ja englannin tunnit herättivät heissä melko positiivisia tunteita. Tulosten perusteella oppilaiden mielestä tunnit, joilla on musiikkia, ovat rennompia ja iloisempia. Vaikka oppilaat vastaisivat musiikin olevan heille tärkeää, he eivät kuitenkaan tunteneet oloaan motivoituneemmaksi tunneilla, joilla oli musiikkia.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5334]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Bringing real life English into foreign language classrooms: Language learners’ views on the use of authentic and artificial materials in the English language learning classrooms
Pietilä, Katri (2009)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää vieraan kielen oppilaiden mielipiteitä ja ajatuksia erilaisten oppimateriaalien, lähinnä autenttisen materiaalin, käytöstä kielten opetuksessa. Aikaisemmat tutkimukset ovat selkeästi ... -
The Learner-Centred Interactive Pedagogy classroom : Its implications for dialogic interaction in Eritrean secondary schools
Tadesse, Abraham; Lehesvuori, Sami; Posti-Ahokas, Hanna; Moate, Josephine (Elsevier, 2023)Learner-centred interactive pedagogy (LCIP) emphasises skills, such as enquiring, analysing, evaluating, problem-solving and critical thinking which require students to interact and participate in classroom discourses by ... -
Finding culture in culturally responsive education : constructing meanings about culture in a multicultural group setting and exploring the significance of English with immigrant adult learners
Salmu, Pihla (2020)Kulttuurisesti responsiivinen pedagogiikka pyrkii parantamaan vähemmistöryhmistä tulevien opiskelijoiden opintomenestystä tekemällä oppimistilanteesta sopivamman kaikille. Tätä pedagogista suuntausta on kuitenkin useimmiten ... -
"Vähän heitettiin syvään päähän ja katottiin et uidaanko" : primary school teachers' readiness to teach early English to young learners
Hallila, Hanna (2019)Suomessa kielten opiskelu on aloitettu perinteisesti kolmannelta luokalta, joka on Euroopan viitekehyksessä verrattain myöhäinen aloitusaika. Varhennetun kieltenopetuksen puolesta puhuvat useat 2000-luvulla toteutetut ... -
Learners’ perceptions of inclusion in an English language classroom
Väisänen, Eero (2023)Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää oppijoiden kokemuksia inkluusiosta englannin kielen luokkahuoneessa sellaisten ihmisten kohdalla, jotka eivät puhu ensimmäisenä kielenään suomea tai englantia. Oppijoiden kielirepertuaarin ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.