Examining business models of Software-as-a-Service companies
Publisher
University of JyväskyläISBN
978-951-39-5562-5ISSN Search the Publication Forum
1456-5390Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Väitöskirjat [3578]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
A valued partner or a mere support function : the role of marketing in Software-as-a-Service SMEs
Pakarinen, Riikka (2017)Ohjelmistoala on läpikäynyt valtavia muutoksia 2000-luvulla uusien teknologisten innovaatioiden syntyessä ja levitessä kiihtyvällä tahdilla. Pilvipalvelu on yksi tunnetuimmista innovaatioista ja kuvaa internetissä tapahtuvaa ... -
Customer retention in software-as-a-service business
Kingelin, Janita (2020)Software-as-a-Service (SaaS) liiketoimintamallit yleistyvät kiihtyvää vauhtia, kun pilvipohjaisten palvelujen kysyntä kasvaa digitalisoituvissa organisaatioissa. SaaS liiketoiminnalle haasteita aiheuttaa sen tyypillinen ... -
How to Sell SaaS: A Model for Main Factors of Marketing and Selling Software-as-a-Service
Tyrväinen, Pasi; Selin, Joona (Springer-Verlag, 2011)Software-as-a-Service providers have been growing fast while the contemporary research literature has neglected analysis of their business-critical marketing and sales processes. In this paper we collect the key ... -
Financial aspects of business models : reducing costs and increasing revenues in a cloud context
Laatikainen, Gabriella (University of Jyväskylä, 2018)The emergence of cloud computing induces opportunities for software vendors and for organizations with great storage needs. Indeed, software companies have begun to adopt cloud technologies and offer their software as ...