Asiakkuudenhallintajärjestelmien ja niiden pilviratkaisujen hinnoittelun vertailu
Tämän tutkielman aiheena on asiakkuudenhallintajärjestelmien ja niiden pilviratkaisujen
hinnoittelu. Tavoitteena on tarkastella eri tyyppisten asiakkuudenhallintajärjestelmien
kustannuksia ja niiden suhteita toisiinsa.
Tutkielman teoriaosuus on toteutettu kirjallisuuskatsauksena ja sen lähteinä
on käytetty pääasiassa alan tieteellisiä julkaisuja. Teoriaosuudessa käsitellään
asiakkuudenhallintaa, asiakkuudenhallintajärjestelmiä, pilvipalveluita ja
hinnoittelua. Tutkielman empiirinen osuus koostuu kyselytutkimuksesta ja sen
tulosten analysoinnista. Kyselytutkimus suoritettiin web-kyselylomakkeen
avulla ja sen kohteena olivat suomalaiset yritykset.
Tutkimuksesta saatujen tulosten perusteella asiakkuudenhallintajärjestelmien
kustannukset voivat olla hyvin samansuuruiset, sekä pilvipalveluna toimivaa
että paikallisesti asennettavaa asiakkuudenhallintajärjestelmää käyttävillä,
samaa koko luokkaa olevilla yrityksillä. Tulosten perusteella todettiin myös,
että asiakkuudenhallintajärjestelmälle asetetut vaatimukset vaikuttavat todennäköisimmin
sen kustannuksiin, eikä asiakkuudenhallintajärjestelmän tyypillä
ole välttämättä kovin suurta merkitystä kustannusten suuruuteen.
...
The subject of this thesis is pricing of local and cloud CRM systems. The aim is
to examine different CRM systems pricing and compare those prices to each
others.
Theoretical part of the study has been carried out as a literature review
and sources used on this part of study were mainly Infromation Systems
Science publications. Theoretical part introduces customer relationship management,
CRM systems, cloud services and pricing. The empirical part of the
study consists of survey and results of the survey analysis. Survey was carried
out by using a web based questionnaire and it's targets were Finnish companies.
The results of this survey shows that the costs of the CRM systems may be
approximately the same level of the same size enterprises, despite the fact they
are using cloud-based or locally installed CRM system. Based on the results was
also found that the CRM system requirements most likely affects to the costs
and CRM system type may not be very great importance to the magnitude of
the costs.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29544]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Pilvipalvelut ja niiden käyttötapaukset
Lahtinen, Niilo (2020)Tämä tutkielma käsittelee pilvipalveluita ja niiden käyttötapauksia. Tutkielma on toteutettu kirjallisuuskatsauksena vertaisarvioitua tieteellistä aineistoa ja kirjallisuutta hyödyntäen. Pilvipalvelut ovat saavuttaneet ... -
Tuottojohtamisstrategian mukaisen dynaamisen hinnoittelun koettu oikeudenmukaisuus
Metsälä, Lari (2019)Tuottojohtaminen on hinnoittelun ja kapasiteetinhallinnan strategia, joka pyrkii tuoton maksimointiin myyntiprosessissa, jonka ominaispiirteitä ovat rajattu kapasiteetti, satunnaisesti vaihtuva kysyntä ja tietty aikaväli, ... -
Hinnoittelun psykologia: ysiysi-hinnat vs. tasahinnat : hintapäätteiden vaikutus kuluttajan hintakäsityksen ja ostoaikomuksen muodostumiseen arkisissa ostopäätöstilanteissa
Martikainen, Kalle (2018)Hinnalla on moniulotteinen merkitys kuluttajien arkipäivän elämässä. Yritykselle hinta on yksi markkinoinnin kilpailukeinoista, jolla se voi vaikuttaa kannattavuuteensa ja asiakkaiden ostoaikomuksiin. Tämän tutkimuksen ... -
Hinnoittelun vaikutukset hyöty- ja peliohjelmistojen diffuusioon
Munnukka, Juha (2002) -
Tiedonlouhinta ja asiakkuudenhallinta
Vatanen, Onni (2021)Tässä kandidaatintutkielmassa selvitetään, miten tiedonlouhintaa on hyödyn netty asiakkuudenhallinnan edistämisessä. Tutkielmassa tuodaan esille miten tiedonlouhin taa on suoritettu asiakkuudenhallintajärjestelmässä ja ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.