University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > View Item

Asiakkuudenhallintajärjestelmien ja niiden pilviratkaisujen hinnoittelun vertailu

Thumbnail
View/Open
805.2 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Paananen, Panu
Date
2013
Discipline
Tietojärjestelmätiede

 
Tämän tutkielman aiheena on asiakkuudenhallintajärjestelmien ja niiden pilviratkaisujen hinnoittelu. Tavoitteena on tarkastella eri tyyppisten asiakkuudenhallintajärjestelmien kustannuksia ja niiden suhteita toisiinsa. Tutkielman teoriaosuus on toteutettu kirjallisuuskatsauksena ja sen lähteinä on käytetty pääasiassa alan tieteellisiä julkaisuja. Teoriaosuudessa käsitellään asiakkuudenhallintaa, asiakkuudenhallintajärjestelmiä, pilvipalveluita ja hinnoittelua. Tutkielman empiirinen osuus koostuu kyselytutkimuksesta ja sen tulosten analysoinnista. Kyselytutkimus suoritettiin web-kyselylomakkeen avulla ja sen kohteena olivat suomalaiset yritykset. Tutkimuksesta saatujen tulosten perusteella asiakkuudenhallintajärjestelmien kustannukset voivat olla hyvin samansuuruiset, sekä pilvipalveluna toimivaa että paikallisesti asennettavaa asiakkuudenhallintajärjestelmää käyttävillä, samaa koko luokkaa olevilla yrityksillä. Tulosten perusteella todettiin myös, että asiakkuudenhallintajärjestelmälle asetetut vaatimukset vaikuttavat todennäköisimmin sen kustannuksiin, eikä asiakkuudenhallintajärjestelmän tyypillä ole välttämättä kovin suurta merkitystä kustannusten suuruuteen. ...
 
The subject of this thesis is pricing of local and cloud CRM systems. The aim is to examine different CRM systems pricing and compare those prices to each others. Theoretical part of the study has been carried out as a literature review and sources used on this part of study were mainly Infromation Systems Science publications. Theoretical part introduces customer relationship management, CRM systems, cloud services and pricing. The empirical part of the study consists of survey and results of the survey analysis. Survey was carried out by using a web based questionnaire and it's targets were Finnish companies. The results of this survey shows that the costs of the CRM systems may be approximately the same level of the same size enterprises, despite the fact they are using cloud-based or locally installed CRM system. Based on the results was also found that the CRM system requirements most likely affects to the costs and CRM system type may not be very great importance to the magnitude of the costs. ...
 
Keywords
asiakkuudenhallinta asiakkuudenhallintajärjestelmä pilvipalvelut hinnoittelu hallintajärjestelmät
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201311112559

Metadata
Show full item record
Collections
  • Pro gradu -tutkielmat [24854]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Pilvipalvelut ja niiden käyttötapaukset 

    Lahtinen, Niilo (2020)
    Tämä tutkielma käsittelee pilvipalveluita ja niiden käyttötapauksia. Tutkielma on toteutettu kirjallisuuskatsauksena vertaisarvioitua tieteellistä aineistoa ja kirjallisuutta hyödyntäen. Pilvipalvelut ovat saavuttaneet ...
  • Hinnoittelun psykologia: ysiysi-hinnat vs. tasahinnat : hintapäätteiden vaikutus kuluttajan hintakäsityksen ja ostoaikomuksen muodostumiseen arkisissa ostopäätöstilanteissa 

    Martikainen, Kalle (2018)
    Hinnalla on moniulotteinen merkitys kuluttajien arkipäivän elämässä. Yritykselle hinta on yksi markkinoinnin kilpailukeinoista, jolla se voi vaikuttaa kannattavuuteensa ja asiakkaiden ostoaikomuksiin. Tämän tutkimuksen ...
  • Hinnoittelun vaikutukset hyöty- ja peliohjelmistojen diffuusioon 

    Munnukka, Juha (2002)
  • Tuottojohtamisstrategian mukaisen dynaamisen hinnoittelun koettu oikeudenmukaisuus 

    Metsälä, Lari (2019)
    Tuottojohtaminen on hinnoittelun ja kapasiteetinhallinnan strategia, joka pyrkii tuoton maksimointiin myyntiprosessissa, jonka ominaispiirteitä ovat rajattu kapasiteetti, satunnaisesti vaihtuva kysyntä ja tietty aikaväli, ...
  • Tiedonlouhinta ja asiakkuudenhallinta 

    Vatanen, Onni (2021)
    Tässä kandidaatintutkielmassa selvitetään, miten tiedonlouhintaa on hyödyn netty asiakkuudenhallinnan edistämisessä. Tutkielmassa tuodaan esille miten tiedonlouhin taa on suoritettu asiakkuudenhallintajärjestelmässä ja ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre