Now showing items 1-5 of 161

    • Oivallus: Digitalisoituva yliopisto tarvitsee pedagogiikkaa 

      Maunumäki, Minna (Professoriliitto; Tieteentekijät; Yliopistojen opetusalan liitto, 2024)
      Digitalisaatiolla koulutuksesta tehdään saavutettavaa, mutta koulutuksen kehittämistä ei saa alistaa taloudellisille ja välineellisille intresseille. Oppimiseen tarvitaan ohjausta, argumentointia ja reflektointia.
    • Managers’ sociocognitive conflicts in collaborative learning 

      Laajala, Markku; Hämäläinen, Raija; Lämsä, Tiina; Riivari, Elina; Lehesvuori, Sami (Taylor & Francis, 2024)
      Despite extensive research on collaborative learning and sociocognitive conflict, its impact on executive education and managers’ learning is less understood. This study addresses this gap by identifying the manifestations ...
    • Exploring and counteracting stage specific course completion risk factors in open higher education distance learning 

      Lyyra, Pessi; Anttonen, Sanna; Waselius, Tomi (Sciendo, 2024)
      A major challenge for distance learning in higher education is supporting course completion. Counteracting completion risk factors requires investigating their significance across (non)completion stages. We tested the ...
    • The core competencies of a health education teacher 

      Paakkari, Olli; Kulmala, Markus; Lyyra, Nelli; Saaranen, Terhi; Lindfors, Pirjo; Tyrväinen, Heli (Oxford University Press (OUP), 2024)
      Teachers play a crucial role in students’ learning and in the development of health literacy. Hence, the aim of this study was to identify the core competencies needed for teachers of health education in supporting student ...
    • Joukkueen jatkuva alisuorittaminen johtaa kriisiin 

      Toivonen, Hanna-Mari (Liikuntatieteellinen seura, 2024)