Specima-pätevöitymiskoulutus – avain työmarkkinoille
Pylkkä, O. (12.9.2013). Specima-pätevöitymiskoulutus – avain työmarkkinoille. Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kielikoulutuspolitiikan verkoston verkkolehti (Syyskuu). Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-syyskuu-2013
Authors
Date
2013Copyright
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
Maahanmuuttajataustaisten opettajien pätevöityminen mahdollistaa sijoittumisen työmarkkinoille ja edistää sopeutumista uuteen kulttuuriin. Monikulttuurisuus oppilaitoksen arjessa tuo myös uutta osaamista niin opiskelijoille kuin opettajille.
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Search the Publication Forum
1799-0181Keywords
Original source
http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-syyskuu-2013Metadata
Show full item recordCollections
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Ohjauksen tila työvoimatoimistoissa : koulutettujen maahanmuuttajien ohjaus SPECIMA-koulutuksessa
Leino, Elina (Jyväskylän yliopisto, Opettajankoulutuslaitos, 2007) -
Osallisena Suomessa : kokeiluhankkeiden satoa = Delaktig i Finland : skörden från försöksprojekten
Pöyhönen, Sari; Lappalainen, Maija; Haavisto, Sari; Tarnanen, Mirja (Jyväskylän yliopisto, soveltavan kielentutkimuksen keskus, 2013) -
Opettajat oppijoina : toimintatutkimus liikunnanopettajien pätevöittämiskoulutuksen käynnistämisestä ja kehittämisestä
Pesonen, Jyri (University of Jyväskylä, 2011) -
Monensuuntaista kotoutumista lukupiirissä : opettajaopiskelijat ja korkeakoulutetut maahanmuuttajaopiskelijat oppimassa vuorovaikutuksessa
Mustonen, Sanna; Lehtonen, Tuija; Saario, Johanna (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2019) -
Kolmas sektori sosiaalisen oikeudenmukaisuuden ja monikielisyyden tukipilarina : Paremmin Yhdessä ry tukemassa opettajaopiskelijoiden valmiuksia
Cordoba, Piia (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2021)Monikielisiä opiskelijoita on Suomessa yhä enemmän, ja opettajankoulutuksen tulisi vastata tähän ilmiöön antamalla opettajaksi opiskeleville valmiudet monikielisten oppijoiden ohjaamiseen ja tukemiseen heidän tarpeidensa ...