Pedagogisen ajattelun kehittyminen aineenopettajakoulutuksessa : tutkimus suoravalituista historian opettajaopiskelijoista
Julkaistu sarjassa
Jyväskylä studies in education, psychology and social researchTekijät
Päivämäärä
2013Oppiaine
KasvatustiedeJulkaisija
University of JyväskyläISBN
978-951-39-5350-8ISSN Hae Julkaisufoorumista
0075-4625Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Väitöskirjat [3577]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Pre-service subject teachers’ personal teacher characterisations after the pedagogical studies
Arvaja, Maarit; Sarja, Anneli; Rönnberg, Paula (Routledge, 2022)This study explored how five pre-service subject teachers characterised themselves as teachers after completing their year-long pedagogical studies in a Finnish university. Our narrative analysis of the interview data ... -
Outcomes of teacher education in Finland : subject teachers compared with primary teachers
Saloviita, Timo (Routledge, 2019)An exit survey performed for graduating students is an economical way to assess the outcomes of teacher education. In this study, exit survey data were collected from eight cohorts of Finnish student teachers who graduated ... -
Eager but without tools : pre-service subject teachers’ experiences and knowledge of differentiation
Tamminen, Tuulia (2023)Tämä tutkimus perehtyy aineenopettajaopiskelijoiden kokemuksiin ja käsityksiin eriyttämisestä. Aihetta on tutkittu tähän mennessä opettajien asenteiden perspektiivistä (ks. esim. Takala ja Sirkko 2022, Moberg ym. 2020, ... -
From individuality towards co-operative culture : New direction for professional development in Finnish teacher education
Rautiainen, Matti; Kostiainen, Emma (Beltz Juventa, 2021) -
What is important in history teaching? Student class teachers’ conceptions
Tallavaara, Riitta; Rautiainen, Matti (UCL Press, 2020)In Finland, history is taught in comprehensive schools at both primary and secondary levels. In primary schools, teachers are qualified class teachers who study one or two history courses during their teacher education. ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.