Sosiaalisen median hyödyt yrityksen modernissa markkinoinnissa
Haapamäki, Joni
Sosiaalisen median hyödyt osana yrityksen modernia markkinointia
Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2013, 26 s.
Tietojärjestelmätiede, kandidaatintutkielma
Ohjaaja: Kuparinen, Liisa
Tässä kandidaatintutkielmassa tarkastellaan yritysten saamia hyötyjä sosiaali-sessa mediassa markkinoinnista. Tutkimus toteutetaan kirjallisuuskatsauksena. Tutkimuksen tavoitteena on löytää nykypäivänä esiintyviä markkinointiongel-mia ja etsiä sosiaalisesta mediasta keinoja, joilla näihin ongelmiin voidaan löytää ratkaisuja.
Tutkielmassa kuvataan sosiaalista mediaa yleisesti käsitteenä, minkä jäl-keen tutustutaan yleisiin markkinoinnin perusperiaatteisiin. Internetin muka-naan tuomat muutokset markkinoinnissa ovat kuitenkin aiheuttaneet markkinoi-jille ongelmia, joihin yritysten tulee sopeutua äkillisesti muuttuvassa nykymaa-ilmassa. Tämän tutkielman pääpaino keskittyy tutkimaan sosiaalista mediaa yh-tenä uutena teknologiana ja siitä saatavia hyötyjä yritysten markkinoinnissa. Li-säksi pohditaan keinoja, joilla sosiaalisesta mediasta saatavia etuja voidaan mi-tata ja hyödyntää. Maininnan tasolla käsitellään myös sosiaalisessa mediassa markkinoinnista koituvia ongelmia.
Tutkielma vastaa tutkimuskysymyksiin ”Mitä hyötyjä yritykset saavat so-siaalisessa mediassa markkinoinnista nykypäivänä verrattuna muihin markki-nointikanaviin?”, ”Millä keinoin sosiaalisen median markkinoinnin hyötyjä voi-daan mitata?” ja ”Mitä ongelmia yritys voi kohdata hyödyntäessään sosiaalista mediaa markkinoinnissa?”.
...
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5362]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Käyttäjän osallistaminen yrityksen sosiaalisen median käyttöönotossa
Rintamäki, Milla (2018)Tämä tutkimus selvittää kirjallisuuskatsauksen ja empiirisen tutkimuksen keinoin, miten käyttäjien osallistamista voidaan vahvistaa yrityksen sosiaalisen median käyttöönottovaiheessa. Käyttäjän osallistaminen (user engagement) ... -
Sosiaalisen median hyödyntäminen yrityksen asiakassuhteiden hallinnassa
Saukonoja, Joel (2018)Sosiaalisen median yleistyminen ja ilmiöiden sosiaalistuminen muokkaavat kuluttajien käyttäytymistä ja tarjoavat yrityksille uudenlaisia haasteita ja mahdollisuuksia liiketoiminnan strategisessa kehittämisessä. Tässä ... -
Käyttäjien sitouttamisen tärkeys yrityksen sosiaalisen median käyttöönotossa
Mäkinen, Aleksi (2019)Organisaatioiden omat sisäiset yrityksen sosiaalisen median järjestelmät ja palvelut kasvattavat suosiotaan vuosi vuodelta. Niiden käyttö kasvaa, mutta samalla organisaatiot törmäävät ongelmiin, kuinka saada käyttäjät ... -
Yrityksen sisäinen sosiaalinen media hiljaisen tiedon areenana : tapaustutkimus Tieto Oyj:n sosiaalisen median käytöstä
Rantanen, Jari (2014)Hiljaisen tiedon siirtäminen on erittäin ajankohtainen tutkimuksen aihe, sillä suurten ikäluokkien eläköityminen aiheuttaa ristiriidan alati kiristyvien tehokkuusvaatimusten kanssa. Monet tutkijat pitävät sosiaalista mediaa ... -
Sosiaalisen median vaikutukset kilpaurheilujoukkueen brändipääomaan : tutkimus suomalaisen Lentopallon Mestaruusliigasta
Heinonen, Laura (2021)Digitaalisuuden ja teknologian kehityksen seurauksena sekä brändäys että markkinointi ovat murroksessa. Brändien strateginen johtaminen ja brändipääoman rakentaminen ovat kriittisiä tekijöitä liiketoiminnan menestyksen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.