Show simple item record

dc.contributor.authorPennanen, Anna-Liisa
dc.date.accessioned2013-06-12T11:22:36Z
dc.date.available2013-06-12T11:22:36Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1269978
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/41750
dc.description.abstractTämän tutkimuksen tavoitteena oli tarkastella teemoja ja kriisejä sekä niiden hallintaa sosiaalisessa mediassa kohdeorganisaatio VR Groupin (VR) kautta. Tutkimuksen teoriaosuudessa käytiin läpi teemojen ja kriisien, niiden hallinnan sekä sosiaalisen median käsitteet. Teoriakirjallisuudesta nousi näiden pääkäsitteiden rinnalla esille erityisesti sidosryhmät ja toimintaympäristön luotaaminen, jotka käytiin myös läpi osana teoriaa. Tutkimuskysymykset ovat seuraavat: 1) Minkälaisia teemoja ja kriisejä VR:llä on sosiaalisessa mediassa? ja 2) Miten VR hallitsee teemoja ja kriisejä sosiaalisessa mediassa? Tutkimusaineisto koostui sosiaalisen median esimerkkitapauksista ja teemahaastattelusta. Teemahaastatteluun osallistui VR Groupin edustaja, viestintäpäällikkö Mika Heijari. Tutkimusaineisto käytiin läpi teemoittelulla, jonka pohjalta syntyivät viisi teemaa: organisaation toiminta sosiaalisessa mediassa, teemat sosiaalisessa mediassa, kriisit sosiaalisessa mediassa, teemojen- ja kriisienhallinta sosiaalisessa mediassa sekä organisaation haasteet sosiaalisen median maailmassa. Tutkimus osoittaa, että sosiaalisesta mediasta löytyy useita VR:ää koskevia teemoja ja kriisejä. VR:n teemojen- ja kriisienhallinta poikkeaa kuitenkin monista tässä tutkimuksessa esitellyistä yhteisöviestinnän teoriakäsityksistä. Organisaatio kohtaa jatkuvaa ja laajaa julkista huomiota sosiaalisessa mediassa ja tämä määrääkin pitkälti teemojen- ja kriisienhallintaa. Sosiaalinen media asettaa VR:lle ja sen resursseille haasteita, jotka pitäisi ottaa jatkossa huomioon proaktiivisen teemojenhallinnan mukaisesti.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto.
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherValtionrautatiet
dc.subject.otherVR-yhtymä
dc.titleTeema vai kriisi : VR sosiaalisessa mediassa
dc.title.alternativeVR sosiaalisessa mediassa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201306121954
dc.type.ontasotPro gradufi
dc.type.ontasotMaster's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanitiesen
dc.contributor.laitosViestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Communicationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineYhteisöviestintäfi
dc.contributor.oppiaineOrganizational Communicationen
dc.date.updated2013-06-12T11:22:36Z
dc.rights.accesslevelrestrictedAccessfi
dc.contributor.oppiainekoodi3131
dc.subject.ysoteemat
dc.subject.ysokriisit
dc.subject.ysokriisinhallinta
dc.subject.ysososiaalinen media
dc.rights.accessrightsAineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.fi
dc.rights.accessrightsThis material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.en


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record