Luokanopettajien näkemyksiä ja kokemuksia tunnekasvatuksesta koulussa ja osana opetussuunnitelmaa
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Opettajien kokemuksia lasten tunteiden säätelyn taitojen tukemisesta varhaiskasvatuksessa Tunnerobotti-materiaalin avulla
Lehtola, Hanna; Damskägg, Roosamaria (2021)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää opettajien kokemuksia tunteiden säätelyn taitojen opettamisesta varhaiskasvatuksessa Mieli Ry:n tuottaman Tunnerobotti-materiaalin avulla. Tutkimuksessa selvitetään, minkälaisia ... -
”Tämä kuva herättää minussa paljon tunteita välillä surullisia ja iloisia joskus vihaisiakin.” : taidekuva tunteiden tulkkina
Syväsalo, Pirjo (2018)Lähtökohtana tutkimuksessa toimi luokanopettajan työni kautta saatu omakohtainen kokemukseni kouluikäisten lasten haastavista, tunnetaitoja vaativista tilanteista. Myös Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteissa 2014 ... -
Tunnekasvatus alkuopetuksessa erityis- ja luokanopettajien kuvaamana
Kanerva, Mari (2022)Kasvava tutkimusnäyttö osoittaa tunnekasvatuksen merkittävät vaikutukset oppilaiden mielenterveyteen, käyttäytymiseen ja koulusuoriutumiseen. Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten tunnekasvatusta toteutetaan ... -
"Mä joskus huuvan, mut en iha aina" : 3-6-vuotiaiden lasten näkemyksiä vihan ja pelon tunteista
Rehula, Paula; Pöysä, Meri (2021)Tässä laadullisessa tutkimuksessa selvitimme, millaisia näkemyksiä 3–6-vuotiaat lapset ilmaisevat vihan ja pelon tunteista sekä niiden säätelystä varhaiskasvatuksen opettajan ohjaamilla tuokioilla. Hyödynsimme tutkimuksessamme ... -
Kasvattajien näkemyksiä muutoksista lasten sosiaalisessa toiminnassa Papilio-ohjelman käyttöönoton myötä
Mäki-Reini, Eveliina (2018)Mäki-Reini, Eveliina 2018. Kasvattajien näkemyksiä muutoksista lasten sosiaalisessa toiminnassa Papilio-ohjelman käyttöönoton myötä. Erityispedagogiikan pro gradu -tutkielma. Jyväskylän yliopisto. Kasvatustieteiden laitos. ...