Maahanmuuttajanuorille räätälöityä luku- ja kirjoitustaidon koulutusta Tampereella
Huttunen, M. (2013, 14.3.2013). Maahanmuuttajanuorille räätälöityä luku- ja kirjoitustaidon koulutusta Tampereella. Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kielikoulutuspolitiikan verkoston verkkolehti (Maaliskuu). Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2013/
Tekijät
Päivämäärä
2013Tekijänoikeudet
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
2013:28 | 2014:55 | 2015:42 | 2016:34 | 2017:62 | 2018:71 | 2019:45 | 2020:53 | 2021:48 | 2022:52 | 2023:58 | 2024:43 | 2025:5
Nuoret heikon luku- ja kirjoitustaidon omaavat maahanmuuttajat ovat erityisryhmä, joka tarvitsee räätälöityä koulutusta kotoutumisensa tueksi. Tampereen seudun ammattiopistossa on kohta kahden vuoden ajan kehitetty opetusta nimenomaan tätä kohderyhmää ajatellen. Kehittämismahdollisuuden on tarjonnut valtakunnallinen Osallisena Suomessa hanke, missä Tampereen kaupungin toisen asteen koulutus on mukana. Tampereen hanke on nimeltään Osallisuuden avain.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181Asiasanat
Alkuperäislähde
http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2013/Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
YKÄ : Uusi menetelmä yläkouluikäisten luku- ja kirjoitustaidon arviointiin
Lerkkanen, Marja-Kristiina; Eklund, Kenneth; Löytynoja, Heidi; Aro, Mikko; Poikkeus, Anna-Maija (Niilo Mäki Instituutti, 2018)Luku- ja kirjoitustaito ovat keskeisiä oppimisen ja kouluttautumisen välineitä. Noin viidennes suomalaisnuorista ei kuitenkaan saavuta peruskoulun aikana riittävää luku- ja kirjoitustaitoa. Tunnistamatta jäävät lukemisen ... -
Virtaa ja välineitä luku- ja kirjoitustaidon arviointiin
Heikkilä, Riikka; Puttonen, Jenni; Siiskonen, Tiina (Niilo Mäki Instituutti, 2019)Suomalaisten lasten ja nuorten luku- ja kirjoitustaito sekä huoli niiden heikkenemisestä ovat olleet viime aikoina otsikoissa ja poliittisten päätösten kohteena. Opetushallitus on tarttunut tähän huoleen rahoittamalla ... -
Luku- ja kirjoitustaidon opetuksen tekstivalinnat eri opettajaryhmien kuvaamina
Tarnanen, Mirja; Ruotsalainen, Jenni; Lerkkanen, Marja-Kristiina; Sulkunen, Sari; Leino, Kaisa; Aro, Mikko; Luukka, Minna-Riitta (Niilo Mäki Instituutti, 2021)Tässä artikkelissa tarkastellaan luku- ja kirjoitustaidon opetuksen tekstivalintoja varhaiskasvatuksen opettajien sekä luokan-, erityis- ja aineenopettajien kuvaamina. Tekstivalinnat ymmärretään tässä tutkimuksessa osana ... -
Yhteisöllisesti jaettu luku- ja kirjoitustaito : kollektiivibiografinen menetelmä luku- ja kirjoitustaidon historian tutkimuksessa
Kotilainen, Sofia (Kulttuurihistorian seura, 2022) -
LUKILOKI : virtaa ja välineitä luku- ja kirjoitustaidon ohjaamiseen
Aalto, Eija; Heikkilä, Riikka; Järvenoja, Marjaana; Kuosmanen, Merja; Lehtinen, Auli; Lerkkanen, Marja-Kristiina; Luokomaa, Sanna; Mononen, Susanna; Mustonen, Sanna; Nousiainen, Tuula; Raittila, Tiia-Liina; Saario, Johanna (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2019)“Mukavaa, kun tässä koulutuksessa tutkimus kohtaa arjen”, tiivisti LUKILOKI-koulutuksen osallistuja kokemuksiaan. Valtakunnallisen, 1600 opettajaa tavoittavan LUKILOKI-täydennyskoulutuksen tavoitteena on tarjota ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.