Skriptikielen toteutus pelimoottoriin
Tämä tutkimus esittää yksinkertaisen skriptikielen SimpScript. Kielen tarkoituksena
on toimia pelien skriptikielenä. Jotta SimpScriptin voitiin todeta soveltuvaksi pelinkehitykseen,
suoritettiin sen ja muutaman yleisesti peleissä käytetyn skriptikielen ominaisuuksien
vertailu. Lopputuloksena huomattiin, että SimpScriptistä puuttuu monia ominaisuuksia,
joita muut ratkaisut sisältävät. Kuitenkin SimpScriptin jatkokehityksen myötä,
nämä ominaisuudet olisi toteutettavissa In this research a simple scripting language SimpScript is introduced. The purpose
of the language is to be used in game scripting. To prove that SimpScript is applicable to
game development a comparison was conducted between it and some common scripting
languages used in games. As a result it was discovered that many features that are present
in the other scripting languages were still missing from SimpScript. These features could be
implemented to the language with some further development
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5362]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
HTML5 monialustaisessa pelikehityksessä : kaksiulotteiset minipelit Phaser-pelimoottorilla
Partanen, Petri (2015)Mobiililaitteiden yleistyessä videopelien pelaamiseen on tarve pelien helpommalle kehitykselle ja levitykselle kasvanut. HTML5 on avoin web-standardi, joka mahdollistaa monialustaisen multimediasisällön näyttämisen suoraan ... -
Virtuaalitodellisuuden uusi nousu : Oculus Rift -sovelluskehityksen työkalut
Kurkinen, Jani (2015)Virtuaalitodellisuudesta ennustetaan seuraavaa suurta ilmiötä ICT-alalla. Monet suuret teknologia-alan yritykset ovat tuomassa virtuaalitodellisuuden mahdollistavia tuotteita markkinoille lähivuosien aikana. Tämä tutkielma ... -
Fysiikkamoottorit pelikehityksessä
Lehto, Jyri (2012)Tutkielmassa tarkastellaan fysiikkamoottoreiden toimintaa XNAkehyksessä. Konstruktiivisessa osassa toteutetaan adapterikirjasto, joka mahdollistaa fysiikkamoottoreiden nopean ja sujuvan vaihdon ja testaamisen. -
Videopelien historia ja pelinkehitys : 2D-pelimoottoreiden vertailu
Ylönen, Jani (2014)Videopelien historia alkoi 1940-luvun lopulta ja on 2010-luvulla nopeimmin kasvava viihdeteollisuuden ala, niin Suomessa kuin maailmanlaajuisestikin. Tekniikan kehittymisen myötä myös pelit ja niiden kehittäminen ovat ... -
The Finnish success in Pisa - and some reasons behind it : Pisa 2000
Välijärvi, Jouni (University of Jyväskylä, Institute for Educational Research, 2002)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.