The English Pronunciation Teaching in Europe Survey: Finland
Tergujeff, E. (2012). The English Pronunciation Teaching in Europe Survey: Finland. Apples – Journal of Applied Language Studies Vol. 6, 1, p. 29-45. Retrieved from http://apples.jyu.fi/
Julkaistu sarjassa
Apples : Journal of Applied Language StudiesTekijät
Päivämäärä
2012Tekijänoikeudet
© The Author(s)
This paper reports on the findings of the English Pronunciation Teaching in Europe Survey (EPTiES), concentrating on responses from EFL teachers working in Finland (n=103). The survey was designed to gain research-based information about the state of English pronunciation teaching in European teaching contexts, and it included questions related to teacher training, teaching materials and methods, assessment of pronunciation, status of pronunciation teaching, and pronunciation model, among other things. These issues are now addressed based on the data provided by the Finnish respondents.
Julkaisija
Centre for Applied Language Studies, University of JyväskyläISSN Hae Julkaisufoorumista
1457-9863Asiasanat
Alkuperäislähde
http://apples.jyu.fiMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
"Kattokaa nyt missa? se kieli on" : English and French teachers' views on pronunciation and its teaching
Kauppinen, Joonas (2015)Tutkielman tarkoituksena oli selvittää, mitä mieltä suomalaiset englannin ja ranskan opettajat ovat ääntämisen roolista kieltenopetuksessa, ja millaisin keinoin he tukevat oppilaidensa ääntämisen oppimista. Alan ... -
English pronunciation teaching in Finland
Tergujeff, Elina (University of Jyväskylä, 2013) -
ICAnDoiT: the impact of computerised adaptive corrective feedback on L2 English learners
Leontjev, Dmitri (University of Jyväskylä, 2016)The present dissertation examines the impact of (computerised) adaptive corrective feedback, that is, feedback dynamically adapting to learners’ abilities, in English as a second/foreign language (L2) and explores the ... -
What if I sound stupid? : supporting learners' oral L2 self-confidence through teaching
Naskali, Milja (2022)Vierasta kieltä ääntäessämme asetamme itsemme alttiiksi ympäröivien ihmisten arvostelulle, minkä vuoksi tämä osa-alue aiheuttaakin usein jännitystä, epävarmuutta ja jopa ahdistusta kieltä opeteltaessa. Suullinen tuottaminen ... -
Teaching the pronunciation of English as an international language : suggestions for constructing a syllabus for Finnish learners
Hietanen, Hilla (2012)Kieltä ei voi puhua ääntämättä sitä, minkä vuoksi ääntäminen luonnollisesti kuuluu osaksi vieraan kielen oppimista ja opettamista. Ääntämisen kuten minkä tahansa kielen osa-alueen opettaminen perustuu valittuun malliin ja ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.