Esitelmät ja posterit: viimeksi lisätyt
Aineistot 21-40 / 339
-
Beatmatching in DJing : An analysis of temporal coordination using electroencephalogram (EEG), motion capture, and audio analysis
(Mariani Foundation for Paediatric Neurology, 2024)DJing is a sophisticated musical skill involving complex temporal perception and active manipulation of multiple, often polyrhythmic patterns simultaneously. In the process of beatmatching, DJs synchronise two different ... -
Minimal toe clearance in older adults when walking on level, uphill and downhill conditions
(International Society for Gerontechnology, 2024)As people age, changes in gait parameters are commonly observed, and have been shown to increase the risk of mobility decline and falls. Minimal Toe Clearance (MTC) is the minimum vertical distance between the toe and the ... -
Finnish biodiversity information facility FinBIF : One-stop-shop research infrastructure
(International Committee for University Museums and Collections, International Council of Museums, 2024)Tackling with the loss of biodiversity and global warming increases the need for biodiversity data. However, only a fraction of this data is currently in open-access format. The research infrastructure FinBIF governed by ... -
Teachers’ perceptions of translanguaging as pedagogical strategy
(Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2023) -
Miksi ja miten käyttää selkokirjallisuutta S2-opetuksessa?
(Tampereen seudun S2-opettajat ry., 2020)S2 merkitsee suomea toisena kielenä. Monet sen käyttäjät ovat maahanmuuttajia. S2-lukijat ovatkin eräs merkittävä selkokirjallisuuden lukijaryhmä. Myös kielenopetuksessa monet opettajat suosivat selkokirjallisuutta, sillä ... -
Kuulluksi tulemisen kokemus kirjoitetussa verkkokeskustelussa
(Prologos; Jyväskylän yliopisto, 2024) -
Tieteellinen julkaiseminen on rikki
(Jyväskylän yliopisto, Avoimen tiedon keskus, 2024) -
Oppimisen ja oppimateriaalien avoimuus : Korkeakoulu- ja tutkimusyhteisön kansallinen linjaus ja toimenpideohjelma 2021-2025 : Osalinjaukset 1 (Oppimateriaalien avoin saatavuus) ja 2 (Avoimet oppimis- ja opetuskäytännöt)
(Tieteellisten seurain valtuuskunta, 2022)Linjaus koostuu yhteisistä periaatteista ja (a) oppimateriaalien avoimen saatavuuden sekä (b) avoimien oppimis- ja opetuskäytäntöjen osalinjauksista, joissa määritellään tavoitteita ja toimenpiteitä. Periaatteissa määritellään ... -
Narrative, gameplace and players’ affective response
(Centre of Excellence in Game Culture Studies, 2024) -
Kirjasto on kaikkialla : Avoimen yliopiston opiskelija Jyväskylän yliopiston kirjaston asiakkaana
(Jyväskylän yliopisto, 2024)Kirjasto on tiedon aarreaitta ja tärkeä osa avoimen yliopiston opintoja – niin verkossa kuin Jyväskylän yliopiston kirjasto Lähteessä. Muutamalla vinkillä pääset tiedonhaun alkuun. Avoimen tiedon keskuksen asiantuntijat, ... -
Avoimen opiskelija, kirjaston e-kokoelmat ovat aina lähelläsi
(Jyväskylän yliopisto, 2024)Kun opiskelet avoimessa yliopistossa, tarvitset tieteellisiä aineistoja – ja pääosin ne ovat ulottuvillasi verkkovälitteisesti. Avoimen tiedon keskuksen asiantuntija Nina Kivinen opastaa blogissa e-aineistojen maailmaan. -
Greenwashing and Social Media : An Examination of Consumer Responses on Twitter
(Academy of Marketing Science, 2024) -
Multi-trajectory analysis of changes in physical activity, BMI and cardiorespiratory fitness in adolescence
(Oxford University Press (OUP), 2024) -
Why are specific parts of an urban green area used more than others among older adults? A case study utilizing GPS and environmental geographic data
(Oxford University Press (OUP), 2024) -
Longitudinal associations between flexibility, motor competence, and self-reported physical activity during adolescence
(Oxford University Press (OUP), 2024) -
Developmental Patterns of Objectively Measured Motor Competence and Musculoskeletal Fitness among Finnish Adolescents
(Oxford University Press (OUP), 2024) -
Evaluation and Comparison of Government-Funded School-Based Youth Physical Activity Counseling Initiatives in Finland for the 2024-2025 Academic Year
(Oxford University Press (OUP), 2024) -
Young deaf and hard-of-hearing people's plurilingual mediascape and digital interaction
(University of Vienna, 2023)