University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Lehdet
  • Kieli, koulutus ja yhteiskunta
  • 2012
  • Kieli, koulutus ja yhteiskunta - Marraskuu 2012 (Teema: Maahanmuuttajien kotoutuminen)
  • View Item
JYX > Lehdet > Kieli, koulutus ja yhteiskunta > 2012 > Kieli, koulutus ja yhteiskunta - Marraskuu 2012 (Teema: Maahanmuuttajien kotoutuminen) > View Item

This is not a ball game: A personal narrative on teaching ideologies

Thumbnail
View/Open
105.2 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Stikhin, A. (2012, 9.11.2012). This is not a ball game: A personal narrative on teaching ideologies. Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kielikoulutuspolitiikan verkoston verkkolehti. Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-marraskuu-2012/
Published in
Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kielikoulutuspolitiikan verkoston verkkolehti
Authors
Stikhin, Anatoly
Date
2012
Copyright
© Kieliverkosto ja kirjoittajat

 
The following are accounts of my thirty years’ experience in education, first as a student of Karelian State Pedagogical Institute and then as a teacher of English, linguistics and other related subjects at universities in Petrozavodsk, Russia. It is a subjective, far from complete and unjustifiably generalizing version of social reality.
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkosto
ISSN Search the Publication Forum
1799-0181
Keywords
kieltenopetus opettajat opetusideologia

Original source
http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-marraskuu-2012/

URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201211143003

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kieli, koulutus ja yhteiskunta - Marraskuu 2012 (Teema: Maahanmuuttajien kotoutuminen) [9]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Pre-service subject teachers’ personal teacher characterisations after the pedagogical studies 

    Arvaja, Maarit; Sarja, Anneli; Rönnberg, Paula (Routledge, 2022)
    This study explored how five pre-service subject teachers characterised themselves as teachers after completing their year-long pedagogical studies in a Finnish university. Our narrative analysis of the interview data ...
  • Do You Think You're Part of This? Digital Texts and the Second Person Address 

    Jill Walker (2001)
  • Language Ideology and Japan’s English Education Reform : A Critical Discourse Analysis of the Reporting in The Japan Times 

    Loisa, Janne (2019)
    Japanin englanninopetusjärjestelmää on pyritty uudistamaan lukuisia kertoja 1980-luvulta lähtien. Englannin kielen taitotaso on Japanissa kuitenkin edelleen yksi Aasian alhaisimpia, ja vuonna 2013 Japanin hallitus ryhtyi ...
  • Do concepts and methods have ethics? 

    Laihonen, Petteri (Language on the Move, 2020)
  • “Come join us, and lose your accent!” : Accent Modification Courses as Hierarchization of International Student 

    Ennser-Kananen, Johanna; Halonen, Mia; Saarinen, Taina (Nepalese Student Association at Arkansas State University, 2021)
    In this article, we examine the hierarchization of international students by bringing together perspectives of linguistic legitimacy and language ideologies. Our data stems from 26 accent reduction (AR) or accent modification ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre