Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorKalmbach, Jean-Michel
dc.date.accessioned2012-11-12T11:00:27Z
dc.date.available2012-11-12T11:00:27Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationKalmbach, J.-M. (2011, 4.10.2011). Kielioppiterminologian rooli vieraan kielen opetuksessa ja oppimisessa. Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kielikoulutuspolitiikan verkoston verkkolehti. Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2011/
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/40275
dc.description.abstractSuomessa on viime vuosina totuttu siihen, että kielioppiterminologia herättää lähinnä negatiivisia reaktioita. Kielten (myös äidinkielen) opettajat valittavat sen tuntemuksen puutetta ja koulun oppilaat tai yliopiston opiskelijat taas sitä, että sellaista pitäisi käyttää tai jopa opetella tai että se on ylipäänsä olemassa. HOPS-keskusteluissa kuulee tai opiskelijapalautteessa lukee useammin kuin kerran sellaisia väitteitä kuten ”Minua kiinnostaa enemmän kielen puhuminen, ei kielioppi” tai ”haluaisin oppia puhumaan ranskaa, mutta en halua opetella kielioppia”.fi
dc.language.isofin
dc.publisherSoveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkosto
dc.relation.ispartofseriesKieli, koulutus ja yhteiskunta : Kielikoulutuspolitiikan verkoston verkkolehti
dc.relation.urihttp://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2011/
dc.subject.otherkielioppifi
dc.subject.otherterminologiafi
dc.subject.otheropetussuunnitelmafi
dc.titleKielioppiterminologian rooli vieraan kielen opetuksessa ja oppimisessafi
dc.typeArtikkelifi
dc.typeArticleen
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201211122964
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalItem
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.relation.issn1799-0181
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kieliverkosto ja kirjoittajat
dc.rights.accesslevelopenAccessfi


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot