Interkultuurinen opettajankoulutus Oulun yliopistossa
Jokikokko, K., Järvelä, M.-L. & Räsänen, R. (2012, 5.9.2012). Interkulttuurinen opettajankoulutus Oulun yliopistossa. Kieli, koulutus ja yhteiskunta. Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journals/syyskuu2012/
Päivämäärä
2012Tekijänoikeudet
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
Artikkelissa kuvataan Oulun Yliopiston Interkulttuurista opettajankoulutusohjelmaa (ITE). Artikkeli esittelee koulutuksen taustaa, syntyhistoriaa, sisältöä ja käytänteitä sekä esittelee koulutusohjelman erityisluonnetta. Artikkelissa korostetaan, että vaikka koulutusohjelman opetuskieli on pääosin englanti, kyseessä ei ole englanninkielinen opettajankoulutus vaan koulutus, joka paneutuu erityisesti kansainvälisyyden ja moninaisuuden kysymyksiin kasvatuksen kentällä.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181Asiasanat
Alkuperäislähde
http://www.kieliverkosto.fi/journals/syyskuu2012/Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Musiikinopettajuus musiikkikasvatuksen koulutusohjelmassa Jyväskylän yliopistossa
Hämäläinen, Kirsti (1996) -
Mitä luokanopettaja ei opi Jyväskylän yliopistossa? : luokanopettajien kokemuksia työelämästä
Parkkonen, Susanna (2021)Opintojen viimeisen vuoden aikana useat luokanopettajaopiskelijat ”heräävät” siihen, että heidän tulisi näillä tiedoilla ja taidoilla lähteä kantamaan opetuksellinen vastuu luokallisesta oppilaita. Onko jotain, mitä en ... -
Musiikkikasvatusta Oulun yliopistossa
Fredrikson, Maija (Suomen musiikkikasvatusseura - FiSME ry, 2009)Tässä artikkelissa selvitetään Oulun yliopiston musiikkikasvatuksen koulutuksen taustoja ja merkitystä pohjautuen aiempaan, koulutuksen opetussuunnitelmaa, valintoja ja kehittämistä koskevaan tietoon (Ruismäki & Väkevä ... -
Musiikkikasvatusta Jyväskylän yliopistossa
Kosonen, Erja (Suomen musiikkikasvatusseura - FiSME ry, 2009)Artikkelissa luodaan katsaus musiikinopettajakoulutuksen vaiheisiin suomalaisen opettajankoulutuksen ja musiikkikasvatuksen synnyinsijoilla, koulutuksessa tapah-tuneisiin muutoksiin viimeksi kuluneen 10 vuoden aikana ja ... -
“--So that they would get those feelings of ‘I got this’ and ‘I can do this’’” : teaching English to Finnish as a second language pupils: EFL teachers’ perspectives
Myyrä, Aliisa (2019)Monikielisyys ja -kulttuurisuus ovat keskeinen ilmiö 2010-luvun Suomessa. Vieraskielisten ihmisten määrä on kasvanut viime vuosikymmenten aikana vauhdilla koko maassa ja siten myös kouluissamme. Koska monikulttuurisuuden ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.