Aineistot 21-25 / 116

    • Suomi toisena kielenä -oppija ainereaalin kirjoittajana ylioppilaskokeessa 

      Nissilä, Leena; Reiman, Nina; Vaarala, Heidi; Leontjev, Dmitri (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2023)
      Artikkeli käsittelee S2-kokelaiden suoriutumista ylioppilaskokeen ainereaalissa (biologiassa ja fysiikassa). Tavoitteena on selvittää, miten opiskelijoiden S2-kokeessa suoriutuminen ennustaa kokelaiden ainereaalin ...
    • Student-centredness in physics laboratory teaching sessions 

      Lehesvuori, Sami; Lehtinen, Antti; Hämäläinen, Raija; Maunuksela, Jussi; Koskinen, Pekka (Elsevier, 2023)
      There is a call for more interactive and student-centred pedagogy in higher education. This also concerns physics laboratory work, where student investigations are too often passive repetitions of close-ended tasks with ...
    • Exploring Technology Readiness Among Finnish University Students 

      Heilala, Ville; Kelly, Riitta; Järvinen, Miitta; Hämäläinen, Raija (International Society of the Learning Sciences, 2023)
      New technologies have the potential to support inclusive and collaborative learning processes. However, students’ technology readiness influences how they utilize learning technologies. This research examined technology ...
    • MAGICC conceptual framework 

      Räsänen, Anne; Natri, Teija; Forster Vosicki, Brigitte (University of Lausanne; MAGICC, 2013)
    • Mitä on sosiaalisen median sosiaalisuus? 

      Jäkälä, Mikko; Pekkola, Samuli (Eduskunnan tulevaisuusvaliokunta, 2011)
      Sosiaalisen median sosiaalisuutta tarkasteltaessa on perusteltua kysyä, onko sosiaalisen median käyttäjä aina sosiaalinen. Millaiseen sosiaalisuuteen sosiaalisen median sovellukset kannustavat?