Luonnoton luonto : mainonnan luontokuvien analysointia ja tulkintaa
Tekijät
Päivämäärä
2007Pääsyrajoitukset
Aineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Yhteiskunnallisen mainonnan merkitykset osana postmodernia kulutuskulttuuria
Krogerus, Nora (2008)Tässä tutkimuksessa analysoidaan yhteiskunnallisia mainoskuvia, ja kysytään miten niiden käsittelemät ilmiöt merkityksellistyvät mainonnan kontekstissa. Tutkimuksessa keskitytään tarkastelemaan hyväntekeväisyyden ja ... -
Magia ja semioosi : semioottinen analyysi castanedismin "maailman pysäyttämisestä" ja "tekemisestä"
Solimeïs, Helmi (2021)Tutkielmani käsittelee Carlos Castanedan The Teachings of Don Juan -saagan maagista maailmankuvaa semioottisesta eli merkitystä ja sen muodostumista pohtivasta perspektiivistä. Yhdistämällä akateemisen semiotiikan, mytologian ... -
Esteettinen metsä : näkökulmia ympäristöherkkyyteen ja sen merkitykseen metsäsuhteelle
Vaittinen, Asta (2017)Tämän pro gradu- tutkielman tarkoituksena on selvittää mitä ympäristöherkkyys esteettisen ympäristökasvatuksen kontekstissa tarkoittaa ja mitä hyötyä siitä voi olla ihmisen metsäsuhteen rakentamiselle ja lujittamiselle. ... -
Kotka Rooman valtakunnan symbolina
Aaltola, Sinikka (2006)Kotkasta kehittyi antiikin Rooman valtakunnalle tärkeä symboli. Tässä tutkielmassani tuon esille pääasiassa antiikin kirjailijoiden tekstien valossa, mitä piirteitä roomalaiset yhteiskunnan eri tasoilla liittivät kotkaan ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.