University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Skriptikielen toteutus pelimoottoriin

Thumbnail
View/Open
324.7 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Paananen, Henrik
Date
2012
Discipline
TietotekniikkaMathematical Information Technology

 
Tämä tutkimus esittää yksinkertaisen skriptikielen SimpScript. Kielen tarkoituksena on toimia pelien skriptikielenä. Jotta SimpScriptin voitiin todeta soveltuvaksi pelinkehitykseen, suoritettiin sen ja muutaman yleisesti peleissä käytetyn skriptikielen ominaisuuksien vertailu. Lopputuloksena huomattiin, että SimpScriptistä puuttuu monia ominaisuuksia, joita muut ratkaisut sisältävät. Kuitenkin SimpScriptin jatkokehityksen myötä, nämä ominaisuudet olisi toteutettavissa
 
In this research a simple scripting language SimpScript is introduced. The purpose of the language is to be used in game scripting. To prove that SimpScript is applicable to game development a comparison was conducted between it and some common scripting languages used in games. As a result it was discovered that many features that are present in the other scripting languages were still missing from SimpScript. These features could be implemented to the language with some further development
 
Keywords
skriptikieli toteutus pelimoottori skriptimoottori vertailu
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201302151225

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [4196]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Fysiikkamoottorit pelikehityksessä 

    Lehto, Jyri (2012)
    Tutkielmassa tarkastellaan fysiikkamoottoreiden toimintaa XNAkehyksessä. Konstruktiivisessa osassa toteutetaan adapterikirjasto, joka mahdollistaa fysiikkamoottoreiden nopean ja sujuvan vaihdon ja testaamisen.
  • HTML5 monialustaisessa pelikehityksessä : kaksiulotteiset minipelit Phaser-pelimoottorilla 

    Partanen, Petri (2015)
    Mobiililaitteiden yleistyessä videopelien pelaamiseen on tarve pelien helpommalle kehitykselle ja levitykselle kasvanut. HTML5 on avoin web-standardi, joka mahdollistaa monialustaisen multimediasisällön näyttämisen suoraan ...
  • Virtuaalitodellisuuden uusi nousu : Oculus Rift -sovelluskehityksen työkalut 

    Kurkinen, Jani (2015)
    Virtuaalitodellisuudesta ennustetaan seuraavaa suurta ilmiötä ICT-alalla. Monet suuret teknologia-alan yritykset ovat tuomassa virtuaalitodellisuuden mahdollistavia tuotteita markkinoille lähivuosien aikana. Tämä tutkielma ...
  • Videopelien historia ja pelinkehitys : 2D-pelimoottoreiden vertailu 

    Ylönen, Jani (2014)
    Videopelien historia alkoi 1940-luvun lopulta ja on 2010-luvulla nopeimmin kasvava viihdeteollisuuden ala, niin Suomessa kuin maailmanlaajuisestikin. Tekniikan kehittymisen myötä myös pelit ja niiden kehittäminen ovat ...
  • The Finnish success in Pisa - and some reasons behind it : Pisa 2000 

    Välijärvi, Jouni (University of Jyväskylä, Institute for Educational Research, 2002)
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre