Pelaajan mallintaminen ja adaptiiviset pelit
Tässä tutkielmassa perehdytään pelaajan mallintamisen periaatteisiin
ja siinä käytettäviin tekniikoihin. Lisäksi tutkielmassa esitellään, kuinka mallinnuksella
saatuja tuloksia voidaan hyödyntää adaptiivisissa digitaalisissa peleissä. Työmenetelmänä
on käytetty kirjallisuuskartoitusta.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5308]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Musiikki pelaajan ohjaajana ja narratiivin tukijana videopeleissä
Puoskari, Sanni (2024)Pelitutkimus on vielä varhaisessa vaiheessa ja pelimusiikin tutkimus on vasta viimevuosina noussut omaksi tutkimusalakseen. Pelit ovat kuitenkin elokuvien rinnalle nouseva ilmiö mediassa, jota on tärkeä tutkia, jotta niitä ... -
Johdatus peliteoriaan : kahden pelaajan nollasummapelien ratkaiseminen ja Nashin tasapainojen olemassaolo usean pelaajan yleisessä summapelissä
Nousiainen, Henri (2013)Tämän tutkielman tarkoituksena on osoittaa, että jokaisella usean pelaajan yleisellä summapelillä on olemassa vähintään yksi Nashin tasapaino. Lisäksi osoitetaan, että kahden pelaajan nollasummapeleissä Nashin tasapainojen ... -
Pelaajan ja valmentajan vuorovaikutussuhteen yhteys pelaajan itseluottamukseen naispesäpallossa
Kattelus, Laura; Kuusela, Jesse (2019)Kilpaurheilussa pyritään parhaaseen mahdolliseen suoritukseen, mikä edellyttää pelaajalta sekä valmentajalta yhteistyötä. Tässä tutkimuksessa tarkastelemme valmentajan ja pelaajan välisen vuorovaikutuksen yhteyttä pelaajan ... -
Valmentajan ja pelaajan vuorovaikutuksen yhteys pelaajan koettuun itseluottamukseen U20 SM-sarjan jääkiekkoilijoilla
Huttu, Teemu; Järvenpää, Joel (2024)The purpose of this study was to describe and understand the connection between coach-player interaction and player perceived self-confidence. We examined various coaching methods to support player self-confidence as well ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.