Oppilasta lamaannuttava kouluvuorovaikutus : aineistoperustainen teoria
Julkaistu sarjassa
Jyväskylä studies in education, psychology and social researchTekijät
Päivämäärä
2012Oppiaine
ErityispedagogiikkaJulkaisija
Jyväskylän yliopistoISBN
978-951-39-4779-8ISSN Hae Julkaisufoorumista
0075-4625Asiasanat
ethnography classroom interaction underachievement school achievement paralyzing school interaction school achievement's negative spiral Etnografia Grounded theory erityispedagogiikka etnografia opintomenestys koulusaavutukset alisuoriutuminen luokkatyöskentely opettaja-oppilassuhde vuorovaikutus grounded theory
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Väitöskirjat [3568]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
The Use of Question Modification Strategies to Differentiate Instruction in Eritrean Mathematics and Science Classrooms
Zerai, Desalegn; Eskelä-Haapanen, Sirpa; Posti-Ahokas, Hanna; Vehkakoski, Tanja (MDPI AG, 2023)This qualitative study aimed at examining the question modification strategies Eritrean elementary and middle school teachers used to differentiate their instruction and meet the diversity in the classroom as well as the ... -
Teacher orchestration of classroom interaction in science : exploring dialogic and authoritative passages in whole-class discussions
Lehesvuori, Sami; Hähkiöniemi, Markus; Viiri, Jouni; Nieminen, Pasi; Jokiranta, Kaisa; Hiltunen, Jenna (Taylor & Francis, 2019)Whereas science is fundamentally a result of a dialogic debate, the authoritative approach has been conceived of as a fundamental part of school science. Dialogic interactions encompass the mutual appreciation of different ... -
The teacher as a source of educational support : exploring teacher-child interactions and teachers' pedagogical practices in Finnish preschool classrooms
Salminen, Jenni (University of Jyväskylä, 2014) -
Alakoulun laaja-alaisten erityisopettajien näkemyksiä työrauhasta pienryhmäopetuksessa
Marttinen, Merja (2018)Marttinen, Merja. 2018. Alakoulun laaja-alaisten erityisopettajien näkemyksiä työrauhasta pienryhmäopetuksessa. Erityispedagogiikan pro gradu -tutkielma. Jyväskylän yliopisto. Kasvatustieteen ja psykologian laitos. 46 ... -
“Can do!” Teacher Promotion of Optimism in Response to Student Failure Expectation Expressions in Classroom Discourse
Vehkakoski, Tanja (Routledge, 2020)This study offers detailed observational analyses of how teachers use optimism as an instructional resource when responding to students’ failure expectation displays in classroom situations. The results were based on ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.