Gymnasisternas motivation i svenskstudierna i waldorfskolan
Tutkimuksen tarkoituksena on ollut selvittää steinerkoulun lukiolaisten motivaatiota opiskella ruotsin kieltä. Tutkimuksen taustana on Opetushallituksen 2007-2010 toteuttama TOKI-hanke, steinerpedagogisen kieltenopetuksen merkitys opiskelijoiden motivaatiolle sekä yleinen teoreettinen käsitys motivaation syntyyn vaikuttavista tekijöistä.
Tutkimus on kvalitatiivinen tutkimus, jossa haastateltiin neljää kevään 2012 abiturienttia, jotka TOKI-hankkeen alkaessa olivat 9. luokalla.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29743]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
"Steinerpedagoginen malli ja metodi on siinä mielessä niinku. ihana. että kaikki oppii sillo alaluokilla. ja tulee kaikki on mukana /siinä/," : steinerkieltenopettajien käsityksiä opettajuudesta
Ylikotila, Tuomas (2012)Ylikotila, T. 2012. Steinerkieltenopettajien käsityksiä opettajuudesta. Jyväskylän yliopisto. Opettajankoulutuslaitos. Kielten laitos. Pro gradu -tutkielma, 153 s. Tutkimukseni tarkoitus on selvittää, millaisia käsityksiä ... -
Steinerpedagogiikka ja musiikinopetus
Ilkka, Päivi (2020)Tutkielman tarkoitus on selvittää, mitä steinerkoulun musiikinopettajan työ on käytännössä ja millaisia ovat steinerkoulun musiikinopettajan tärkeimmät ominaisuudet. Tutkimuksen avulla pohdin steinerpedagogiikan ja Lahden ... -
Kielimuureja vai yhteiseloa : odotuksia ja kokemuksia kahden kielen koulusta
Kajander, Kati; Alanen, Riikka; Dufva, Hannele; Kotkavuori, Ella (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys, 2015)Finnish and Swedish are the national languages of Finland. Yet there are few schools in Finland where instruction is given in both languages, apart from immersion or second language classes, and the issue remains highly ... -
"Svensklektionen är veckans höjdpunkt" : gymnasisternas upplevelser om svenskstudiernas meningsfullhet i Norra Savolax
Hellström, Anni (2020)Tämän tutkielman tarkoituksena oli selvittää savolaisten lukionuorten kokemuksia ruotsin kielen opiskelun merkityksellisyydestä. Tutkielmassa selvitettiin, miksi lukiolaiset kokevat ruotsin kielen opiskelun merkityksellisenä, ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.