dc.contributor.author | Hakola, Mervi | |
dc.date.accessioned | 2012-06-13T04:30:18Z | |
dc.date.available | 2012-06-13T04:30:18Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.other | oai:jykdok.linneanet.fi:1218381 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/38021 | |
dc.description.abstract | Tutkielman tavoitteena on saada aikaan kuudesluokkalaisille englannin oppijoille monipuolisempaa oppimateriaalia, jossa pääpaino on kirjoittamisen ja lukemisen tehtävillä. Lisäksi tavoitteena on tehdä materiaali, joka kielenoppimisen näkökulmasta tarjoaa holistisemman oppimistyylin kuin nykyiset koulussa käytettävät oppimateriaalit. Materiaalipakettiin sisälletyksi opetusmenetelmäksi valittiin tehtävä-lähtöinen opetusmetodi, koska se toimii hyvin kirjoittamisen ja lukemisen tehtävien kanssa. Tutkielman teoreettinen viitekehys muodostuu kirjoittamiseen ja lukemiseen (literacy) liittyvistä tiedoista sekä tehtävälähtöisen oppimis- ja opetusmetodin tarkastelemisesta. Materiaalipaketin viitekehyksessä tarkastellaan myös kuudesluokkalaisia materiaalipaketin kohderyhmänä, tehtävälähtöisen oppimis- ja opetusmetodin sopimista kirjoittamisen ja lukemisen tehtäviin sekä opettajan ja oppilaan rooleja materiaalipaketin sisällyttämän kurssin sisällä, kun ajatellaan tehtävälähtöisen metodin lähtökohtia. Materiaalipaketti sisältää kirjoittamisen ja lukemisen tehtäviä, joista osaa opettajan on mahdollista poimia käyttöön yksittäisinä lisätehtävinä luokkaan. Materiaalipaketin tavoitteena on myös toimia itsenäisenä kurssina, ottaen kuitenkin huomioon, ettei sen tarkoitus ole korvata olemassa olevia materiaaleja. Toisin sanoen, kurssi toimii ylimääräisenä lisänä, jos sellainen on mahdollista järjestää. Materiaalipaketin tehtävät pohjautuvat erilaisiin teksteihin ja rinnastettaviin muotoihin, kuten kuviin, videoihin ja Internet-materiaaleihin, joiden pohjalta tehtävälähtöinen oppiminen mahdollistetaan. Materiaalipaketin alussa on kurssiin ja tehtäviin liittyvät ohjeet sekä opettajalle, että oppilaalle, jonka pohjalta tehtäviä on hyvä lähteä käymään eteenpäin. | |
dc.format.extent | 45, 41 sivua | |
dc.language.iso | eng | |
dc.rights | In Copyright | en |
dc.title | Literacy in language teaching : a task-based material package for the 6th grade | |
dc.type | master thesis | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201206131856 | |
dc.type.dcmitype | Text | en |
dc.type.ontasot | Pro gradu | fi |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Humanistinen tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Humanities | en |
dc.contributor.laitos | Kielten laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Languages | en |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | Englannin kieli | fi |
dc.contributor.oppiaine | English | en |
dc.date.updated | 2012-06-13T04:30:18Z | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc | |
dc.rights.accesslevel | restrictedAccess | fi |
dc.type.publication | masterThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 301 | |
dc.subject.yso | englannin kieli | |
dc.subject.yso | kirjoittaminen | |
dc.subject.yso | lukeminen | |
dc.subject.yso | oppimateriaali | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |
dc.rights.accessrights | Aineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat. | fi |
dc.rights.accessrights | This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities. | en |