Literacy in language teaching : a task-based material package for the 6th grade
Tekijät
Päivämäärä
2012Pääsyrajoitukset
Aineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.
Tutkielman tavoitteena on saada aikaan kuudesluokkalaisille englannin oppijoille monipuolisempaa oppimateriaalia, jossa pääpaino on kirjoittamisen ja lukemisen tehtävillä. Lisäksi tavoitteena on tehdä materiaali, joka kielenoppimisen näkökulmasta tarjoaa holistisemman oppimistyylin kuin nykyiset koulussa käytettävät oppimateriaalit. Materiaalipakettiin sisälletyksi opetusmenetelmäksi valittiin tehtävä-lähtöinen opetusmetodi, koska se toimii hyvin kirjoittamisen ja lukemisen tehtävien kanssa. Tutkielman teoreettinen viitekehys muodostuu kirjoittamiseen ja lukemiseen (literacy) liittyvistä tiedoista sekä tehtävälähtöisen oppimis- ja opetusmetodin tarkastelemisesta. Materiaalipaketin viitekehyksessä tarkastellaan myös kuudesluokkalaisia materiaalipaketin kohderyhmänä, tehtävälähtöisen oppimis- ja opetusmetodin sopimista kirjoittamisen ja lukemisen tehtäviin sekä opettajan ja oppilaan rooleja materiaalipaketin sisällyttämän kurssin sisällä, kun ajatellaan tehtävälähtöisen metodin lähtökohtia. Materiaalipaketti sisältää kirjoittamisen ja lukemisen tehtäviä, joista osaa opettajan on mahdollista poimia käyttöön yksittäisinä lisätehtävinä luokkaan. Materiaalipaketin tavoitteena on myös toimia itsenäisenä kurssina, ottaen kuitenkin huomioon, ettei sen tarkoitus ole korvata olemassa olevia materiaaleja. Toisin sanoen, kurssi toimii ylimääräisenä lisänä, jos sellainen on mahdollista järjestää. Materiaalipaketin tehtävät pohjautuvat erilaisiin teksteihin ja rinnastettaviin muotoihin, kuten kuviin, videoihin ja Internet-materiaaleihin, joiden pohjalta tehtävälähtöinen oppiminen mahdollistetaan. Materiaalipaketin alussa on kurssiin ja tehtäviin liittyvät ohjeet sekä opettajalle, että oppilaalle, jonka pohjalta tehtäviä on hyvä lähteä käymään eteenpäin.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [28039]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Let's talk business! : a task-based material package of public speaking and small talk in the BELF context
Konttinen, Miia (2012)Arvioiden mukaan lähivuosina yli kolmannes maailman ihmisistä käyttää englannin kieltä. Tämä on jo vuosia näkynyt ja tulee myös tulevaisuudessa yhä enemmän näkymään kansainvälisessä liike-elämässä, jossa englantia käytetään ... -
Once upon a time : perceptual learning styles in empowering EFL learners : a task-based teaching material package
Nygård, Kaisa (2012)Oppimistyyli on yksi oppimiseen vaikuttavista yksilöllisistä tekijöistä. Jokaisella oppijalla oma on oppimistyylinsä ja opettajalla oma opetustyylinsä. Usein nämä tyylit eivät kohtaa, mikä voi vaikuttaa negatiivisesti ... -
Teaching English through digital exercises : a material package for upper secondary EFL teachers
Saloniemi, Suvi (2023)Tutkielma on digitaalisiin opetusmenetelmiin pohjautuva materiaalipaketti lukion englannin kielen opettajille. Lisääntyvä digitalisaatio yhteiskunnassa ja digitaalisten taitojen vaadittavuus lukio-opetuksessa on tehnyt ... -
Blending English and Environmental studies : a material package for integrating English and Environmental studies
Blomquist, Sofia (2021)Tämän pro gradu -tutkielman tuloksena syntynyt materiaalipaketti on suunniteltu vastaamaan perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden (POPS2014) tavoitteita koskien ympäristöopin ja englannin kielen oppiaineita vuosiluokilla ... -
The purple soulstone : material package for teaching English to eighth graders through gamification, augmented reality and interactive storytelling
Pajakko, Anton (2023)Pelillistämisestä on tullut koko ajan suositumpaa, eikä sen suosio näytä olevan laskussa. Nykyään sitä käytetään niin työelämässä kuin opettamisessakin. Kapp (2012) määrittelee pelillistämisen seuraavasti: peli elementtien ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.