Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorHakola, Mervi
dc.date.accessioned2012-06-13T04:30:18Z
dc.date.available2012-06-13T04:30:18Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1218381
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/38021
dc.description.abstractTutkielman tavoitteena on saada aikaan kuudesluokkalaisille englannin oppijoille monipuolisempaa oppimateriaalia, jossa pääpaino on kirjoittamisen ja lukemisen tehtävillä. Lisäksi tavoitteena on tehdä materiaali, joka kielenoppimisen näkökulmasta tarjoaa holistisemman oppimistyylin kuin nykyiset koulussa käytettävät oppimateriaalit. Materiaalipakettiin sisälletyksi opetusmenetelmäksi valittiin tehtävä-lähtöinen opetusmetodi, koska se toimii hyvin kirjoittamisen ja lukemisen tehtävien kanssa. Tutkielman teoreettinen viitekehys muodostuu kirjoittamiseen ja lukemiseen (literacy) liittyvistä tiedoista sekä tehtävälähtöisen oppimis- ja opetusmetodin tarkastelemisesta. Materiaalipaketin viitekehyksessä tarkastellaan myös kuudesluokkalaisia materiaalipaketin kohderyhmänä, tehtävälähtöisen oppimis- ja opetusmetodin sopimista kirjoittamisen ja lukemisen tehtäviin sekä opettajan ja oppilaan rooleja materiaalipaketin sisällyttämän kurssin sisällä, kun ajatellaan tehtävälähtöisen metodin lähtökohtia. Materiaalipaketti sisältää kirjoittamisen ja lukemisen tehtäviä, joista osaa opettajan on mahdollista poimia käyttöön yksittäisinä lisätehtävinä luokkaan. Materiaalipaketin tavoitteena on myös toimia itsenäisenä kurssina, ottaen kuitenkin huomioon, ettei sen tarkoitus ole korvata olemassa olevia materiaaleja. Toisin sanoen, kurssi toimii ylimääräisenä lisänä, jos sellainen on mahdollista järjestää. Materiaalipaketin tehtävät pohjautuvat erilaisiin teksteihin ja rinnastettaviin muotoihin, kuten kuviin, videoihin ja Internet-materiaaleihin, joiden pohjalta tehtävälähtöinen oppiminen mahdollistetaan. Materiaalipaketin alussa on kurssiin ja tehtäviin liittyvät ohjeet sekä opettajalle, että oppilaalle, jonka pohjalta tehtäviä on hyvä lähteä käymään eteenpäin.
dc.format.extent45, 41 sivua
dc.language.isoeng
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.titleLiteracy in language teaching : a task-based material package for the 6th grade
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201206131856
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotPro gradufi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanitiesen
dc.contributor.laitosKielten laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Languagesen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.date.updated2012-06-13T04:30:18Z
dc.rights.accesslevelrestrictedAccessfi
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysoenglannin kieli
dc.subject.ysokirjoittaminen
dc.subject.ysolukeminen
dc.subject.ysooppimateriaali
dc.rights.accessrightsAineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.fi
dc.rights.accessrightsThis material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.en


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot