Psykofyysinen näkökulma laulamiseen : itsetunto, vokaalinen minäkuva ja laulaminen
Laulaminen on sekä fyysinen että psyykkinen toiminto, jossa ihmisen minä on vahvasti läsnä. Laulaessaan ihminen antaa kuulijalle palan itsestään. Vokaalinen minäkuva ja itsetunto vaikuttavat merkittävästi laulamiseen. Ne vaikuttavat mm. tekniikkaan, tulkintaan ja heittäytymiskykyyn. Laulunopettajalla on suuri rooli laulajan itsetunnon ja vokaalisen minäkuvan tukemisessa.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5334]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Psyyken ja itsetunnon merkitys laulunopetuksessa
Annala, Johanna (2014)Laulaminen on sekä fyysinen että psyykkinen toiminto, jossa ihmisen minä on vahvasti läsnä. Laulaessaan ihminen antaa kuulijalle aina palan itsestään. Laulaessa menneisyys, nykyisyys ja tunteet kietoutuvat toisiinsa ja ... -
Laulamisen merkitys nuorten elämässä : kahdeksasluokkalaisten kokemuksia laulamisesta eri ympäristöissä
Mustonen, Maria (2024)Tutkin maisterintutkielmassani laulamisen merkitystä nuorille ja heidän kokemuksiaan erilaisista lauluympäristöistä. Otin selvää nuorten kokemuksista laulamiseen liittyen sekä siitä, millaisina laulajina he itseään pitävät. ... -
Spontaanit laulutoisinnot ja enkulturaatioprosessi : kognitiivis-etnomusikologinen näkökulma alle kolmevuotiaiden päiväkotilasten laulamiseen
Fredrikson, Maija (1994)The purpose of this study is to elucidate the phenomenon of spontaneous singing, as it appears in the behaviour of young children and the development of melody processing in children. The approach is a cognitive-ethnomusicological ... -
Laulunopettajien kokemuksia metaforien käytöstä klassisen laulun opetuksessa
Kalmbach, Marissa (2019)Tässä tutkielmassa tarkastelen metaforia, joita käytetään klassisen laulun opetuksessa. Metaforilla tässä tutkimuksessa tarkoitetaan kielellisiä välineitä, joilla pyritään luomaan mielikuvia. Tarkoituksena on selvittää ... -
Improvisoinnin opetus pop/jazz-laulutunnilla
Mustonen, Tiina (2012)Tutkimukseni käsittelee improvisointia ja sen osuutta pop/jazz-laulunopetuksessa. Tutkin sekä improvisoinnin vaikuttavuutta, että sen tuomia mahdollisuuksia opetuksen kehittämiseen. Tutkimukseni pyrkii selvittämään, kuinka ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.