Koulutulokkaiden matemaattiset valmiudet : yhden perusopetuksen luokan tapaus
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Academic Literacy Supporting Sustainability for Mathematics Education - A Case : Collaborative Working as a Meaning Making for “2/3”?
Perkkilä, Päivi; Joutsenlahti, Jorma (MDPI, 2021)In this article, we focused on sustainable development in mathematics education from the point of view of academic literacy in mathematics (ALM). ALM was understood here through three integrated components: mathematical ... -
Perhemuodon ja sisarusten lukumäärän yhteys lapsen yhteen- ja vähennyslaskusujuvuuteen perusopetuksen ensimmäisellä luokalla
Hilden, Essi (2018)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää perusopetuksen ensimmäisen luokan oppilaiden laskusujuvuutta sekä perhemuodon, sisarusten lukumäärän ja lapsen sisarussarja-aseman yhteyttä siihen. Tutkimuksessa tarkasteltiin lisäksi ... -
Tapaustutkimus perusopetuksen neljännen luokan oppilaiden matemaattisesta ajattelusta
Lavikonmäki, Tanja (2006) -
Oppijaminäkuvan yhteys matemaattisiin taitoihin 1. luokalla
Hämäläinen, Anna-Maria; Räty, Marianna (2020)Tässä tutkimuksessa tarkasteltiin oppilaan matematiikan oppijaminäkuvan yhteyttä matemaattisiin taitoihin (lukujonotaidot ja aritmeettiset taidot) ensimmäisen luokan syksyllä ja keväällä lukuvuonna 2017 - 2018. Tutkimuksessa ... -
Child-centered versus teacher-directed teaching practices: Associations with the development of academic skills in the first grade at school
Lerkkanen, Marja-Kristiina; Kiuru, Noona; Pakarinen, Eija; Poikkeus, Anna-Maija; Rasku-Puttonen, Helena; Siekkinen, Martti; Nurmi, Jari-Erik (Pergamon; National Association for the Education of Young Children, 2016)This study examined the extent to which child-centered versus teacher-directed teaching practices predicted the development of children's reading and math skills in the first year of elementary school. In addition, we ...