Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorNygård, Kaisa
dc.date.accessioned2012-03-07T06:37:49Z
dc.date.available2012-03-07T06:37:49Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1195463
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/37492
dc.description.abstractOppimistyyli on yksi oppimiseen vaikuttavista yksilöllisistä tekijöistä. Jokaisella oppijalla oma on oppimistyylinsä ja opettajalla oma opetustyylinsä. Usein nämä tyylit eivät kohtaa, mikä voi vaikuttaa negatiivisesti oppijan motivaatioon, asenteisiin ja oppimistuloksiin. Nykyään käytössä olevat oppimateriaalit jättävät kuitenkin oppimistyylit hyvin vähälle huomiolle. Tutkielman tarkoitus on hyödyntää ja huomioida aistihavaintoihin liittyviä oppimistyylejä englannin opetuksessa voimaannuttamalla oppijoita kasvattamalla heidän tietojaan ja ymmärrystään oppimistyyleistä ja tarjoamalla 6.-luokan opettajille eri oppimiskanavia aktivoivaa opetusmateriaalia. Teoreettisessa viitekehyksessä käsitellään oppimistyylejä esimerkiksi esittelemällä oppimistyyliluokittelu ja oppimistyylimalleja. Lähemmin tarkastellaan aistihavantoihin liittyviä tyylejä ja aiempaa tutkimusta sekä niistä että niiden vaikutuksista. Teoriasta siirrytään lähemmäs käytäntöä käymällä läpi tapoja voimaannuttaa oppijoita oppimistyylien avulla. Lopuksi tarkastellaan materiaalipakettiin valittua tehtävälähtöistä kielten opetusta, kieliopin roolia siinä sekä yhtä mallia tehtävälähtöisen kielten opetuksen toteuttamiseksi. Opetusmateriaalipaketti sisältää tietopaketin oppimistyyleistä sekä tehtävälähtöisiä tuntikokonaisuuksia. Tietopaketissa on yleistä tietoa oppimistyyleistä, oppimistyylikartoitus, oppimis- ja opetusstrategia ehdotuksia sekä tuntisuunnitelma näiden käsittelemiseen. Tehtäväosuus koostuu kolmesta kokonaisuudesta, joista kukin rakentuu perinteisen sadun ympärille. Tehtäväkokonaisuuksissa painotetaan erityisesti kielen merkitystä ja kunkin lopussa käsitellään englannin kielen aikamuotoja sellaisten tehtävien kautta, joilla
dc.format.extent141 sivua
dc.language.isoeng
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.titleOnce upon a time : perceptual learning styles in empowering EFL learners : a task-based teaching material package
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201203071349
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotPro gradufi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanitiesen
dc.contributor.laitosKielten laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Languagesen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.date.updated2012-03-07T06:37:49Z
dc.rights.accesslevelrestrictedAccessfi
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysooppimistyylit
dc.subject.ysooppimateriaali
dc.subject.ysokielet
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysoenglannin kieli
dc.subject.ysokielioppi
dc.rights.accessrightsAineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/kokoelmat/arkistotyoasema.fi
dc.rights.accessrightsThis material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/collections/archival-workstation.en


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot