Tulevaisuuden kuluttaja : Erika 2020-hankkeen aineistonkuvaus ja tutkimusraportti
Julkaistu sarjassa
Working paper / Jyväskylä University. School of Business and EconomicsPäivämäärä
2011Julkaisussa esitellään keväällä 2011 kerätty Erika 2020 Tulevaisuuden kuluttaja -kyselyaineisto. Kyselyn tavoitettu otos oli kaikkiaan 1641 18–75-vuotiasta suomenkielistä suomalaista. 18–65-vuotiailta kuluttajilta aineisto kerättiin verkkokyselyllä ja yli 65-vuotiaat haastateltiin puhelimitse. Otantamenetelmänä käytettiin yksinkertaista satunnaisotantaa. Verkkokyselyn vastaajat poimittiin tutkimusyrityksen Internet-paneelista ja puhelinhaastatteluihin otanta toteutettiin yhteystietoalan yrityksen rekisteristä. Aineistonkeruusta vastasi Jyväskylän yliopiston sosiologian oppiaine. Kyselyn toteutukseen osallistuivat lisäksi Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulun, Tampereen yliopiston johtamiskorkeakoulun ja Turun yliopiston kauppakorkeakoulun markkinoinnin oppiaineet. Julkaisussa esitellään aluksi aineiston kerääminen sekä arvioidaan aineiston edustavuutta. Seuraavaksi tarkastellaan vastausten jakaumia. Lopuksi vertaillaan, millaisia eroja kuluttajien asenteissa, elämäntavoissa ja odotuksissa erikoiskauppaa kohtaan on havaittavissa eri taustatietojen perusteella.
...
Julkaisija
University of JyväskyläISBN
978-951-39-4486-5ISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-3040Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Working papers [17]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Kuluttajat ja tulevaisuuden erikoiskauppa : ERIKA 2020 -hankkeen loppuraportti
Wilska, Terhi-Anna; Nyrhinen, Jussi (Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu, 2013) -
Luodaan yhdessä : mitkä asiat motivoivat kuluttajaa tekemään brändiin liittyvää sisältöä?
Svahn, Mari (2016)Sosiaalisen median myötä brändeihin liittyvää sisältöä voi tehdä kuka tahansa. Kuluttajat luottavat toistensa kokemuksiin enemmän kuin perinteiseen mainontaan, joten kuluttajien tekemä positiivinen sisältö on brändille ... -
Sanojen sinfoniaa Lounais-Suomessa 2021–2022 : Hankkeen tutkimusraportti
Aerila, Juli-Anna; Kauppinen, Merja; Ojaranta, Anu; Sario, Suvi; Siipola, Mari (Turun kaupunki, 2022)Sanojen sinfoniaa Lounais-Suomessa oli Opetushallituksen rahoittama ja Lukuliikkeen Lukeva kunta -verkostoon kuuluva hanke. Tavoitteena oli konseptoida ja markkinoida alueen kunnissa lukemista edistäviä palveluita, toteuttaa ... -
Yritysvastuuviestintä : tapaustutkimus hyvämaineisen perheyrityksen yritysvastuuviestinnästä: Oy Gustav Paulig AB : kuluttaja-asiakasnäkökulma
Rantanen, Pasi (2014)Yritysvastuuviestinnällä viestitään yrityksen yritysvastuusta sidosryhmille. Suomalaiset perheyritykset ovat varovaisia viestiessään omasta yritysvastuustaan. Perheyrityksissä mielletään vastuullisen toiminnan olevan ... -
Kirjakustantajien viestintä verkossa
Sievänen-Eskelinen, Kirsi (2013)Kirja-ala on murroksessa. Kuluttajien käyttäytymistä on vaikeaa ennustaa. Kustantamot joutuvat muuttamaan toimintatapaansa ollakseen kilpailukykyisiä toimijoita markkinoilla, jotka pirstaloivat kuluttajien käyttäytymistä. ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.