University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > View Item

Kirjakustantajien viestintä verkossa

Icon
1.1Mb

Authors
Sievänen-Eskelinen, Kirsi
Date
2013
Discipline
YhteisöviestintäOrganizational Communication
Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.
You can request a copy of this thesis here

 
Kirja-ala on murroksessa. Kuluttajien käyttäytymistä on vaikeaa ennustaa. Kustantamot joutuvat muuttamaan toimintatapaansa ollakseen kilpailukykyisiä toimijoita markkinoilla, jotka pirstaloivat kuluttajien käyttäytymistä. Kirjankustantajien on tehtävä verkkoviestintää, joka herättää kuluttajan mielenkiinnon ja kustantajan pitää olla mukana niissä kanavissa, jossa kuluttaja on. Lukemisympäristön muutoksessa digitalisoituminen voi olla kustantamoille mahdollisuus. Nopea verkkoviestinnän kehittyminen vaatii kustantamoilta mukana oloa siellä, missä niiden sidosryhmät ovat – verkossa. 2000-luvulla verkosta on tullut kilpailija kirjalle tiedon haussa ja vapaa-ajan käytössä. Verkkoviestinnän ja sen tuomilla mahdollisuuksilla kustantamot voivat parantaa menestymistään muuttuvassa toimintaympäristössä. Tutkimustehtävänä oli kuvata miten kirjankustantajat viestivät verkossa. Tutkimuksessa selvitettiin Gummeruksen, WSOY:n, Otavan ja Teoksen viestintää niiden verkko- ja Facebook-sivuilla. Työn tutkimusote on kvalitatiivinen. Pohjustavassa tutkimuksessa tarkasteltiin organisaatioiden verkkoviestintää analyysitaulukon avulla. Teemahaastattelun avulla pyrittiin kuvaamaan kohdeorganisaatioiden viestintää kuluttajien näkökulmasta. Tutkimuksen tulosten perusteella kustantajien verkkoviestintä on visuaalisesti ja sisällöllisesti samankaltaisia. Verkkosivuilla ja Facebookissa esiin nousevat kirjat ja uutiset ja tapahtumat. Verkkoviestintä on ajankohtaista ja aktiivista, mutta se on kustantajalähtöistä. Vuorovaikutusta on vähän. ...
Keywords
kustantaja kirja kuluttaja viestintä verkko internet Facebook lukeminen Kvalitatiivinen tutkimus kustantajat kirja-ala kirjat kuluttajat Internet WWW-sivut verkkoviestintä
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201312122789

Metadata
Show full item record
Collections
  • Pro gradu -tutkielmat [23442]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Book 2010 : development trends in the book trade - summary 

    Lauri Saarinen; Juri Joensuu; Raine Koskimaa (Jyväskylän yliopisto, 2003)
  • Äänikirja kehittyvänä mediumina : katsaus äänikirjan historiaan, käyttäjäkokemuksiin ja tulevaisuudennäkymiin 

    Piipponen, Heidi (2014)
    Pro gradu -tutkielmassa käsitellään äänikirjan kehitysvaiheita, käyttäjäkokemuksia sekä tulevaisuudennäkymiä. Tutkielmassa äänikirjaa tarkastellaan myös mediumina ja tutustutaan sen tekoprosessin osa-alueisiin. Tavoitteena ...
  • Digitalisoitumisen vaikutus ostokäyttäytymiseen kauneus- ja terveystuotteiden toimialalla 

    Liefveld, Laura (2013)
    Internetin merkitys kuluttajien jokapäiväisessä toiminnassa kasvaa jatkuvasti ja tämä vaikuttaa väistämättä myös siihen, kuinka kuluttajat toimivat etsiessään ja ostaessaan tuotteita tai palveluita. Markkinoijien ja ...
  • Opetusta verkossa : näkökulmia erilaiseen opetusharjoittelukokemukseen 

    Järvelä, Ritva-Liisa (Jyväskylän yliopisto, opettajankoulutuslaitos, 2010)
  • Yritysvastuuviestintä : tapaustutkimus hyvämaineisen perheyrityksen yritysvastuuviestinnästä: Oy Gustav Paulig AB : kuluttaja-asiakasnäkökulma 

    Rantanen, Pasi (2014)
    Yritysvastuuviestinnällä viestitään yrityksen yritysvastuusta sidosryhmille. Suomalaiset perheyritykset ovat varovaisia viestiessään omasta yritysvastuustaan. Perheyrityksissä mielletään vastuullisen toiminnan olevan ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre