Javasta C#:iin
Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, miten ohjelmoijan Java-osaamista voidaan hyödyntää C#-kielen opiskelussa tai toisinpäin. Helppo siirtyminen antai- si muun muassa yrityksille enemmän joustavuutta rekrytointiin, koska palkattavan työntekijän tuntemus tietystä käytettävästä kielestä ei olisi niin tärkeää kuin käytet- tävän kielen nopea oppiminen valmiita taitoja hyödyntäen. Tutkimus tehtiin vertai- lemalla kielistä julkaistuja ohjelmointioppaita, rajanpintakuvauksia ja kielten tekni- siä spesifikaatioita. Tutkimuksen tulosten perusteella kielet ovat monessa suhteessa samankaltaisia, mutta erojakin on. Erot eivät ole haastavia ja Javasta C#:iin siirryt- täessä ne tehostavat ohjelmointityötä. Tulosten perusteella siirtymät Javasta C#:iin tai toisinpäin ovat helppoja ja nopeita.
The objective of the thesis was to find out if you can use existing Java experience to ease the learning of C# or vice versa. Easy moving from language to another would benefit for example companies’ hiring decisions as the candidate’s knowledge of a specific language would not be as important as an ability to learn the language quickly by using existing experience of another language. The study was done by comparing published programming tutorials, application programming in- terfaces and technical specifications. Based on the results of the study, languages are similar in many ways but there are some differences. These differences are not chal- lenging and when moving from Java to C# they increase the productivity of the pro- gramming. The results suggest that learning C# by using existing Java experience or vice versa is easy and fast.
...
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5362]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Students' problem solving in the LEGO/Logo learning environment
Suomala, Jyrki (University of Jyväskylä, 1999) -
Visualizing and Reporting Educational Data with R
López-Pernas, Sonsoles; Misiejuk, Kamila; Tikka, Santtu; Kopra, Juho; Heinäniemi, Merja; Saqr, Mohammed (Springer, 2024)Visualizing data is central in learning analytics research, underpins learning dashboards, and is a prime method for reporting results and insights to stakeholders. In this chapter, the reader will be guided through the ... -
Introductory Statistics with R for Educational Researchers
Tikka, Santtu; Kopra, Juho; Heinäniemi, Merja; López-Pernas, Sonsoles; Saqr, Mohammed (Springer, 2024)Statistics play a fundamental role in learning analytics, providing a means to analyze and make sense of the vast amounts of data generated by learning environments. This chapter provides an introduction to basic statistical ... -
Getting Started with R for Education Research
Tikka, Santtu; Kopra, Juho; Heinäniemi, Merja; López-Pernas, Sonsoles; Saqr, Mohammed (Springer, 2024)The R programming language has become a popular tool for conducting data analysis in the field of learning analytics. This chapter provides an introduction to the basics of R programming, with a focus on the Rstudio ... -
Tietokonevallankumous ja ohjelmoinnillinen ajattelu peruskoulussa : havaintoja mikro- ja makrotasoilta
Fagerlund, Janne (Suomen kasvatuksen ja koulutuksen historian seura, 2022)Väitöskirjassa tutkitaan ”ohjelmoinnilliseksi ajatteluksi” lanseeratun tieto- ja taitokokonaisuuden oppimista, opettamista ja arviointia perusopetuksessa. Tämän erityisesti ohjelmoinnin kautta opittavan osaamiskokonaisuuden ...