Musiikki brändin vahvistajana : äänibrändäyksen teoreettinen perusta
Huolimatta siitä, että musiikkia on jo pitkään laajasti hyödynnetty markkinoinnissa, sen roolia brändin rakentamisessa ei
ole juurikaan tieteellisesti tutkittu. Tämän vuoksi aihepiiriin liittyvät käsitteetkään eivät ole vielä vakiintuneet.
Tutkimuksen tarkoitus on selvittää, millä tavoin musiikkia voidaan hyödyntää brändin rakentamisen elementtinä ja mihin
musiikin hyödyntämisen brändäyksessä on oletettu perustuvan. Tutkimus luo katsauksen aiemmasta äänibrändäykseen
liittyvästä tutkimuksesta. Aiemman tutkimuksen pohjalta esitetään kokoava malli äänibrändäysprosessin toiminnasta.
Tutkimus tuo esille sen, että mainosmusiikki ei yksistään riitä kuvaamaan kaikkia niitä kohtaamisympäristöjä, joissa
musiikkia voidaan nykyään hyödyntää brändäyksessä. Lisäksi tutkimus antaa alan toimijoille ja aiheesta kiinnostuneille
perustietoa äänibrändäyksestä koskien musiikin ja äänen hyödyntämistä brändin rakentamisessa äänellisenä osana
brändi-identiteettiä.
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5329]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Sosiaalisen median rooli kuluttajan ja brändin välisessä suhteessa
Brandstack, Taina (2020)Sosiaalinen media on muokannut kuluttajan ja brändin välistä vuorovaikutusta. Sosiaalisella medialla on nykyään merkittävä rooli brändien markkinoinnissa, ja kuluttajilla on mahdollisuus seurata brändejä sosiaalisen median ... -
Musiikin vaikutukset nuorten kokemuksiin televisiomainosten sukupuolittuneisuudesta
Sirén, Milla (2015)Tässä maisterintutkielmassa kiinnostuksen kohteina olivat mainosmusiikin herättämät feminiinisyyden ja maskuliinisuuden merkitykset televisiomainosten yhteydessä. Mainonta ja mainosmusiikki ovat vahvasti läsnä ... -
Musiikki televisiomainosten naisrepresentaatioiden muokkaajana
Kuukka, Saara (2012)Tutkimuksessa tarkasteltiin mainosmusiikkia ajankohtaisten televisiomainosten naisrepresentaatioiden muokkaajana. Tavoitteena oli kartoittaa vähän tutkittua arkipäiväistä ilmiötä ja tuoda esiin uutta tietoa musiikin ja ... -
Kohti menestystä hyvällä maulla : imagon rakentuminen osana taidemuusikon brändäystä
Hänninen, Emilia (2011)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten taidemuusikoiden menestys nykyään rakentuu ja miten imago ja brändäys vaikuttavat heidän uraansa. Tämän lisäksi tavoitteena oli muodostaa kokonaiskäsitys siitä, minkälaisia ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.