Languages as objects of learning: language learning as a case of multilingualism
Dufva, H., Suni, M., Aro, M. & Salo, O-P. (2011). Languages as objects of learning:
language learning as a case of multilingualism. Apples – Journal of Applied Language Studies
Vol. 5, 1, p. 109–124
Julkaistu sarjassa
Apples : Journal of Applied Language StudiesPäivämäärä
2011Tekijänoikeudet
© The Author(s)
This paper considers multilingualism from the point of view of language learning
and teaching. We discuss the ‘monological’ thinking in linguistics and in the
research of language learning and teaching and argue that the monological stand,
more often than not, also embeds a monolingual bias. As an alternative to
monologism, we discuss dialogical notion of language and argue that this
inherently involves a multilingual stand.
Julkaisija
Centre for Applied Language Studies, University of JyväskyläISSN Hae Julkaisufoorumista
1457-9863
Alkuperäislähde
http://apples.jyu.fiMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Expanding selves : an insider’s exploration of learner identity in second or other language learning
Fernandez, Irene (2018)Identity is at the core of all human experience, and that is no different for teaching and learning experiences in second or other language learning classrooms. Yet the task of defining learner identity within these contexts ... -
Visualising Language Students and Teachers as Multilinguals : Advancing Social Justice in Education
Kalaja, Paula; Melo-Pfeifer, Sílvia (Multilingual Matters, 2025)This book fosters an awareness of multilingualism as lived or as subjectively experienced from the perspective of those involved in language education and teacher education. Responding to multilingual and visual turns, it ... -
Teachers negotiating multilingualism in the EFL classroom
Pitkänen-Huhta, Anne; Mäntylä, Katja (De Gruyter, 2021)Tässä artikkelissa tutkimme suomalaisten englanninopettajien käsityksiä maahanmuuttajaoppilaista, joilla on monikielinen tausta, vieraan kielen luokkahuoneessa. Aiemmat tutkimukset monikielisistä oppijoista ovat keskittyneet ... -
Translanguaging in a multilingual task : university students' strategies and motivations
Brauer, Hanna (2021)A situated view of communication and the notion of flexible combining of linguistic resources have in recent years become more central to the study of multilingualism. Central to this view is the idea that speakers cooperate ... -
Miten opettaja rakentaa pedagogisen auktoriteetin? Otteita opettajan arjesta
Harjunen, Elina (Suomen kasvatustieteellinen seura, 2002)Laadullisen tutkimuksen päätavoitteena oli pureutua siihen, miten opettaja ymmärtää ja rakentaa pedagogisen auktoriteettinsa koulun arjessa. Koska auktoriteettisuhde ei todennu ajatuksissa, puheessa ja kuvitelmissa, tutkin ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.