Languages as objects of learning: language learning as a case of multilingualism
Dufva, H., Suni, M., Aro, M. & Salo, O-P. (2011). Languages as objects of learning:
language learning as a case of multilingualism. Apples – Journal of Applied Language Studies
Vol. 5, 1, p. 109–124
Julkaistu sarjassa
Apples : Journal of Applied Language StudiesPäivämäärä
2011Tekijänoikeudet
© The Author(s)
This paper considers multilingualism from the point of view of language learning
and teaching. We discuss the ‘monological’ thinking in linguistics and in the
research of language learning and teaching and argue that the monological stand,
more often than not, also embeds a monolingual bias. As an alternative to
monologism, we discuss dialogical notion of language and argue that this
inherently involves a multilingual stand.
Julkaisija
Centre for Applied Language Studies, University of JyväskyläISSN Hae Julkaisufoorumista
1457-9863
Alkuperäislähde
http://apples.jyu.fiMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Expanding selves : an insider’s exploration of learner identity in second or other language learning
Fernandez, Irene (2018)Identity is at the core of all human experience, and that is no different for teaching and learning experiences in second or other language learning classrooms. Yet the task of defining learner identity within these contexts ... -
Teachers negotiating multilingualism in the EFL classroom
Pitkänen-Huhta, Anne; Mäntylä, Katja (De Gruyter, 2021)Tässä artikkelissa tutkimme suomalaisten englanninopettajien käsityksiä maahanmuuttajaoppilaista, joilla on monikielinen tausta, vieraan kielen luokkahuoneessa. Aiemmat tutkimukset monikielisistä oppijoista ovat keskittyneet ... -
Multilingualism in Finnish companies – selected results of the LangBuCom-project
Breckle, Margit; Schlabach, Joachim (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2017)The research project “Languages in international business communication, LangBuCom” addresses language needs and use in Finnish companies, from the perspective of internationalization. Today, multilingual situations with ... -
Raising awareness of multilingualism as lived : in the context of teaching English as a foreign language
Kalaja, Paula; Pitkänen-Huhta, Anne (Routledge, 2020)Tässä artikkelissa esitellään mahdollisuuksia herätellä kielen oppijoiden kieli- ja kulttuuritietoisuutta. Esitellyt mahdollisuudet pohjautuvat 24 empiirisen tutkimuksen kriittiseen arviointiin. Tutkimuksissa käytettiin ... -
Parental discourses of language ideology and linguistic identity in multilingual Finland
Palviainen, Åsa; Bergroth, Mari (Routledge, 2018)Finland is officially a bilingual country but it is in practice multilingual. In the current study, we examined how mothers and fathers of mixed-language families linguistically identified themselves and others, and how ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.