The development of students ́ physical education motivation and physical activity : a 3.5-year longitudinal study across grades 6 to 9
Julkaistu sarjassa
Studies in sport, physical education and healthTekijät
Päivämäärä
2011Oppiaine
LiikuntapedagogiikkaJulkaisija
University of JyväskyläISBN
978-951-39-4321-9ISSN Hae Julkaisufoorumista
0356-1070Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Väitöskirjat [3602]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Students' physical activity, physical education enjoyment, and motivational determinants through a three-year school-initiated program
Gråstén, Arto (University of Jyväskylä, 2014) -
Psychological needs satisfaction in physical education predicts a positive development of motivation in early adolescence : A latent growth modeling study
Yun, Sanga; Jaakkola, Timo; Huhtiniemi, Mikko; Gråstén, Arto; Park, Junhyuk; Yli-Piipari, Sami (SAGE Publications, 2024)Self-determination theory (SDT) is a compelling framework for understanding the psychological environment and explaining human motivation. This is especially crucial in school physical education (PE), given that the ... -
Lisää liikettä koulupäivään ja sen yhteyteen : katse kohti vähän liikkuvien oppilaiden, viihtyvyyden ja henkilökunnan tukemista
Haapala, Henna (Liikuntatieteellinen seura, 2018) -
Oppilaiden liikunnan ja muiden oppiaineiden arvostusten muutokset alakoulusta yläkouluun
Palviainen, Janne (2008) -
Longitudinal associations of physical activity and pubertal development with academic achievement in adolescents
Haapala, Eero A.; Haapala, Henna L.; Syväoja, Heidi; Tammelin, Tuija H.; Finni, Taija; Kiuru, Noona (Shanghai University of Sport, 2020)Objective. To investigate the longitudinal associations of moderate-to-vigorous physical activity (MVPA) and pubertal development with academic achievement in adolescents. Methods. A total of 635 adolescents (283 boys, ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.